رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: شهرستان ایوان با دارا بودن حدود ۵۹۶ هکتار باغات انگور و تولید سالیانه هفت هزار و ۵۹۷ تن انواع ارقام انگور ( ۶ رقم ) به عنوان قطب تولید این محصول در استان شناخته می شود.
کد خبر: ۱۱۱۵۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸ 17 July 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ آذرنوش عموزاده در جشن شکرانه برداشت انگور در شهرستان ایوان اظهار کرد: سطح زیرکشت باغات انگور استان ایلام در حدود یک هزار و ۴۹۳ هکتار به میزان تولید ۱۳ هزار و ۱۸۰ تن است.

وی افزود: سال های اخیر سرمایه گذاری های خوبی در حوزه توسعه باغات بویژه سایت های باغبانی در استان و ایجاد سایت های باغات انگور در شهرستان ایوان انجام داده است.

عموزاده هدف از برگزاری جشنواره استانی انگور در شهرستان ایوان را ایجاد انگیزه در بین باغداران و ترویج روش های نوین و ارائه آخرین تجارب و دستاوردهای علمی و فنی در حوزه محصول انگور، معرفی محصولات تولیدی برتر و تشویق تولیدکنندگان فعال و نمونه ، ایجاد فرصت برای تعامل و تبادل نظر بین همه عوامل و دست اندرکاران مختلف بخش کشاورزی نظیر بهره برداران باغداران انگور، کارشناسان و دیگر مسئولین مرتبط درباره محصول انگور ذکر کرد.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف برگزاری جشنواره انگور فراهم کردن زمینه های توسعه کمی و کیفی موضوعات مدنظر جشنواره، بررسی مسائل و مشکلات موجود در زمینه تولید ، یافتن راهکارهای مناسب و شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های استان ایلام و شهرستان ایوان در خصوص محصول انگور با حضور کارشناسان، صاحب نظران، مسئولان و سرمایه گذاران بخش های دولت و خصوصی است.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام گفت: این سازمان با بهره گیری از شیوه های مختلف همه ساله برای آموزش و توانمندسازی تولیدکنندگان و بهره برداران کشاورزی فعالیت می کند و یکی از این روش ها برگزاری جشنواره های ترویجی است.

عموزاده ابراز امیدواری کرد: برگزاری جشنواره انگور ایوان به عنوان اولین جشنواره استانی انگور استان، زمینه لازم برای تبادل اطلاعات و تجربیات باغداران با کارشناسان و محققان، معرف یافته های نوین در زمینه محصول انگور، شناسایی مسائل و مشکلات، نقاط قوت و فرصت های سرمایه گذاری در خصوص صنایع تبدیلی و فرآوری انگور و تسهیل در بازاریابی و صادرات انگور و فرآورده های آن با حضور و حمایت مسئولین استانی فراهم شود/م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار