معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه از شناسایی 70 نقطه در سطح شهر کرمانشاه خبر داد که در فصل بارندگی دچار مشکل آبگرفتگی می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۱۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱ 14 October 2015
معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه از شناسایی 70 نقطه در سطح شهر کرمانشاه خبر داد که در فصل بارندگی دچار مشکل آبگرفتگی می‌شوند.

مهندس امیر رحیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به اقدامات معاونت خدمات شهری شهرداری کرمانشاه برای کاهش مشکلات ناشی از بارندگی‌ها، اظهار کرد: ما در دو بخش اقداماتی را انجام دادیم که اولین بخش پیگیری‌های کوتاه مدت و فصلی است.

وی افزود: در همین راستا بعد از بررسی‌های صورت گرفته، بالغ بر70 محل دارای مشکل آبگرفتگی در سطح مناطق هشت‌گانه شهرداری شناسایی شده  است.

به گفته این مسئول، با اصلاح و بهسازی یا تعویض کانال‌ها و دریچه‌ها در این مناطق و همچنین اصلاح شیب‌بندی معابر، روان آب‌های ناشی از بارندگی در این نقاط دفع و هدایت خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین  کانال‌های دفع آب‌های سطحی، برای پیشگیری از آب‌گرفتگی معابر عمومی در زمان بارندگی لایروبی خواهند شد.

رحیمی لایروبی دهانه پل‌های درون و برون‌شهری و هرس درختان معابر برای جلوگیری از قطع خطوط برق و مخابرات در زمان بارندگی و وقوع طوفان را نیز از دیگر اقداماتی دانست که انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: پاکسازی محل عبور شبکه‌های آب و فاضلاب درون‌شهری مانند کانال‌ها و پل‌ها از شاخه، برگ و تنه درختان تا قبل از شروع فصل بارندگی نیز ضروری است  و نیروهای ما با کمک تجهیزات و ماشین آلات اقدامات لازم در این خصوص را انجام داده اند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه همچنین تخلیه نخاله‌های ساختمانی و پسماند شهری در بستر مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و سواحل را ممنوع دانست و خاطرنشان کرد: با افراد متخلف برخوردهای قانونی صورت می‌گیرد.

رحیمی دومین اقدام مهم و اساسی برای مهار آبهای سطحی و جلوگیری از آبگرفتگی معابر را نیز اجرای طرح جامع ساماندهی هدایت و دفع آب‌های سطحی در محدوده و سطح شهر کرمانشاه برای بلندمدت اعلام کرد که مطالعات آن درحال انجام است.

وی با بیان اینکه افزایش ضریب ایمنی در هنگام بارندگی زیان‌ها و آسیب‌ها را کاهش می‌دهد گفت: برای پیشگیری از آب گرفتگی معابر در فصل بارندگی باید با برنامه‌ریزی ضریب ایمنی را افزایش داد.

این مسئول افزایش ضریب ایمنی بخش‌های آسیب‌پذیر به ‌ویژه تاسیسات زیربنایی و اماکن مسکونی را نیز ضروری خواند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار