معاون نیروی دریایی سپاه:
تابناک هرمزگان- معاون نوآوری نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه دولتِ انقلابی درحال آواربرداری از دخالت‌های دشمنان است، گفت: با اجرای طرح‌های بزرگ اقتصادی و محرومیت‌زدایی از سوی دولت و سپاه، چشم‌انداز این کشور روشن است.
کد خبر: ۱۱۱۵۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴ 18 July 2023
 

به گزارش تابناک هرمزگان// سردار احمد راستی در یادواره شهید علی حاجبی و شهدای عملیات کربلای یک که در گلزار شهدای بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: آینده جمهوری اسلامی ایران روشن است و به برکت خون شهدا به اوج افتخار خواهد رسید.

وی ادامه داد: اگر امروز همه دنیا اذعان می‌کنند که جمهوری اسلامی جزو معدود کشورهای مستقل دنیاست که هیچ ابرقدرتی توانایی مقابله با آن را ندارد به برکت خون شهدا است چراکه شهدا مظهر قدرت جمهوری اسلامی ایران هستند.

معاون نوآوری نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: شهدا و رزمندگان ما در دوران جنگ تحمیلی با تکیه بر ایمان و فرهنگ عاشورا از کشور دفاع کردند و امروز دیگر نامی از صدام که در دوران دفاع مقدس ده‌ها کشور با تسلیحات نظامی‌شان از او حمایت می‌کردند، شنیده نمی‌شود.

راستی گفت: حضور آمریکایی‌ها و ائتلاف آنها در خلیج فارس با هدف محاصره و ترساندن و از بین بردن جمهوری اسلامی بود اما به برکت خون شهیدان، آمریکایی از منطقه فرار کردند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها نمی‌توانند فرهنگ شهادت، عاشورا و دفاع مقدس را تفسیر کنند چون درکی از شهید و شهادت ندارند، گفت: جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا، جانبازان و ایثارگران در قله افتخار قرار گرفته است.

معاون نوآوری نیروی دریایی سپاه بیان کرد: جایگاه اقتدار جمهوری اسلامی ایران به قدری مهم و تعیین‌کننده است که حتی اگر وزارت خارجه روسیه نیز کوچکترین خطایی کند، سفیر آن احظار و تذکر لازم داده می‌شود.

راستی ادامه داد: امروز اقتدار جمهوری به قدری در دنیا تعیین‌کننده است که به برخی از کشورها اجازه عبور از آب‌های سرزمینی‌مان را نمی‌دهیم، این اقتدار مرهون وجود رهبری هوشمند، خون شهدا و ایثارگری جانبازان و آزادگان و جانبازان و از دعای آنهاست که نظام جمهوری اسلامی مقتدر شده است.

وی اظهار کرد: امروز گزینه نظامی دشمن به زیر میز رفته است و درحالی که کشورهای منطقه پول‍هایشان را صرف خرید سلاح از غربی‌ها می‌کردند، ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه و تحریم‌های به دشمن غدار اجازه تحمیل نداده و همه اینها به برکت صبر و استقامت جانبازان و خانواده آنان است.

معاون نیروی دریایی سپاه با اشاره به همگرایی کشورهای حوزه خلیج فارس گفت: جمهوری اسلامی هیچ‌گاه چشم طمع به کشوری نداشته و شروع کننده جنگ نبوده است؛ ایران لنگر ثبات منطقه است.

راستی در بخش دیگری به بیان ویژگی‌ها و شخصیت اخلاقی شهید حاجبی اشاره کرد و افزود: وی جزو بزرگان لشکر ۴۱ ثارالله بود که در دل سردار دل‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بود.

وی در پایان بر قدردانی از خون شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس تاکید و اظهارکرد: امروز صدامیان به زباله دان تاریخ پیوستند اما در همه جای کشور یاد و خاطره شهدا از جمله شهید حاجبی گرامی داشته می‌شود.

صباغ یکی از رزمندگان و راویان دوران دفاع مقدس نیز به بیان ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی شهید علی حاجبی پرداخت.

وی گفت: تا با شهید زندگی نکنیم درک شهادت بسیار سخت است، شهید حاجبی خود را عبدالله (عبدخدا) می‌دانست و با اینکه مدرک کلاسیک نداشت ولی مغز متفکر لشکر ۴۱ ثارالله بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس بر ولایت‌مداری تاکید کرد و افزود: پیروزی تنها در خط ولایت بودن است؛ هرکجا از ولایت و رهبری فاصله گرفتیم باختیم.

شهید علی حاجبی به عنوان یادگار غلام و حکیمه یکم فروردین ماه سال ۴۱ در روستای بادرگ رودخانه از توابع شهرستان رودان چشم به دنیا آمد.

دوران حضور او در لشکر ۴۱ ثارالله، بخش اعظم زمان حضور وی در جنگ را شامل می‌شود، ابتدا به عنوان نیروی زرهی و پس از گذشت مدت کوتاهی در این قسمت با توجه به موفقیت‌هایی که در ماموریت‌ها کسب و با توجه به استعدادی که در وی وجود داشت حاج قاسم وی را به‌عنوان مسوول مخابرات لشکر منصوب می‌کند.

شهید حاجبی با شروع جنگ و در سال ۵۹ وارد جبهه‌های جنگ شد و در جنگ‌های نامنظم شهید مصطفی چمران شرکت کرد و پس از شهادت دکتر چمران و با شکل گیری گردان ها و تیپ های سپاه و بسیج به عنوان نیروی زرهی وارد تشکیلات ثارالله شد.

در خاطراتی که از عشق شهید علی حاجبی به شهید چمران نقل می کنند وی هر زمان از مسیر سوسنگرد به دهلاویه عبور می‌کرد غیر ممکن بود از ماشین پیاده نشود و برای شهید چمران در آن صحرا فاتحه نخواند و ادای احترام نکند.

شهید علی حاجبی مهر ماه سال ۶۳ و در حالی که دل در گرو جبهه داشت در سن ۲۲ سالگی ازدواج کرد.

وی برای لباس سبز سپاه قداست خاصی قائل بوده اما به گفته همرزمانش او را فقط ۲ بار با لباس سبز سپاه دیدند، یکبار در شب مراسم ازدواج خود و بار دیگر نیز در عملیات کربلای یک در منطقه مهران.

این شهید دوران دفاع مقدس در عملیات‌های مختلفی مانند عملیات بزرگ ثامن الائمه، طریق القدس، عقیل حرم، والفجر مقدماتی، یک، دو، سه، چهار و هشت، خیبر، عاشورا، بدر، آزادسازی مهران و کربلای یک حضور داشت.

سردار شهید علی حاجبی سپس نزدیکی‎های ظهر روز دهم تیرماه سال ۶۵ پس از غسل شهادت، پوشیدن لباس مقدس پاسداری و بستن پیشانی بند لبیک یا خمینی (ره) در عملیات کربلای یک (آزاد سازی مهران) بر اثر اصابت ترکش گلوله خمپاره به قسمت چپ ناحیه سینه به شهادت رسید و آسمانی شد.

انتهای پیام//

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار