تابناک-معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طبق دستور مؤکد مدیرعامل سازمان واگذاری فضای بین دریا و جاده ساحلی جنوبی ممنوع است.
کد خبر: ۱۱۱۵۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱ 19 July 2023

واگذاری فضای بین دریا و جاده ساحلی جنوبی قشم ممنوع است به گزارش خبرنگار تابناک از قشم؛ سیدمحمد قدسی معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم در نشست خبری با اصحاب رسانه در این باره گفت: به عنوان یک طرح جامع در پی آمایش پردیس های ساحلی قشم هستیم.
قدسی ادامه داد: بالای ۶۰ الی ۷۰ درصد سواحل در گذشته واگذار شده است.
وی خاطرنشان کرد: این سواحل برای امورات انتفاعی در سال های مختلف در متراژهای چندین هکتاری واگذار شده و متأسفانه اقدامی نیز در آن ها صورت نگرفته است.
قدسی تصریح کرد: سیاست مدیرعامل محترم سازمان بر این است که با اولویت سواحل، فضاهایی که در گذشته واگذار شده و سرمایه گذار نیز در آن اقدامی انجام نداده و بیشتر برای اخذ وام و به اصلاح جا پا سفت کردن تصاحب شده به سمت فسخ این قراردادها پیش برویم.
وی ادامه داد: در حال برنامه ریزی جامع برای سواحل هستیم و رها کردن سواحل و عدم بارگذاری روی سواحل برنامه ما نیست.
قدسی تاکید کرد: به دنبال توسعه خدمات رسانی در سواحل هستیم
وی گفت: برای دیگر سواحل نیز در حال برنامه ریزی هستیم و سیاست بر این است که در پایین دست جاده ساحلی جنوبی به هیچ عنوان واگذاری صورت نگیرد و صرفا در بحث خدمات دهی در سواحل کار خواهیم کرد.
مهندس قدسی افزود: دسترسی های عمومی افقی و عمودی به سواحل نباید بسته شود به این معنی که اگر کسی بخواهد از جاده به سمت ساحل برود دیواری مانعش نباشد و اگر کسی بخواهد بصورت طولی کنار ساحل حرکت کند نیز نباید مسیرش مسدود شود.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد در این باره ادامه داد: اتفاق تلخی که در شمال کشور رخ داده این است که در پهنه وسیعی نمی توان به سواحل دسترسی داشت و صرفا باید از کوچه های باریکی به ساحل محدودی دسترسی پیدا کرد تا بشود دریا را دید.
شایان ذکر است جزیره قشم دارای پهنه وسیعی از سواحل خلیج فارس است که متأسفانه بخش زیادی از این سواحل در گذشته به بهانه های مختلف در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته که بارها اعتراضات اهالی جزیره را در پی داشته است.

انتهای پیام /داوود اسلامی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار