شهردار رویان گفت: چهاردهمین یادواره سرداران و 79 شهید منطقه رویان در نخستین روز از محرم و همنوا با عزاداران کربلا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲ 14 October 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، احمد توکلی صبح امروز در آخرین جلسه هماهنگی برگزاری چهاردهمین یادواره سرداران و 79 شهید رویان و حومه اظهار کرد: آنچه که اهمیت دارد زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و رهرویی از راه آنهاست که برگزاری یادواره‌ها می‌تواند با انتقال ارزش‌ها به نسل جوان و یادآوری آن برای نسل حاضر به ما کمک کند تا در این راه قدم برداریم.

وی افزود: یادواره شهدا توسط خود شهدا مدیریت می‌شود و ما تنها هماهنگی‌هایی را برای حضور از مردم و باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم انجام می‌دهیم تا شاید بتوانیم قدری ادای دین کنیم.

شهردار رویان تصریح کرد: چهاردهمین یادواره سرداران و 79 شهید منطقه رویان همراه با اربعین شهدای غواص در نخستین روز از ایام محرم ماهی که شهدای ما با درس گرفتن از آن و با تاسی از شهدای کربلا به ویژه سرور و سالار شهدای کربلا امام حسین(ع) برای حفظ دین اسلام قربانی شدند، همنوا با عزاداران کربلا برگزار می‌شود.

توکلی از آمادگی لازم برای برگزاری این یادواره خبر داد و گفت: تبلیغات محیطی، چاپ بنر و پوستر، دعوت از مردم و مسئولان انجام شده و هماهنگی لازم برای امنیت مراسم و روانسازی ترافیک نیز صورت گرفته است.

*یادواره شهدا تبدیل به مراسم ختم نشود

رئیس شورای شهر رویان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری یادواره طی سال‌های متوالی توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر، تاکید کرد: باید فرهنگ سازی شود تا یادواره شهدا تبدیل به مراسم ختم نشود و بهره‌برداری لازم از آن صورت گیرد.
احمد ابراهیمی حضور خانواده‌های شهدای منطقه در یادواره را ضروری دانست و افزود: این خانواده‌ها نباید مانند سایر مردم در مراسم حضور پیدا کنند، زیرا خانواده‌های شهدا در واقع میزبان اصلی هستند و حضور کامل آنها به یادواره ارزش خاص می‌بخشد.
وی گفت: خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران با دعوت‌نامه به مراسم یادواره دعوت شدند و انتظار داریم مانند گذشته بلکه بیشتر از قبل شاهد حضور گسترده مردم منطقه باشیم.
چهاردهمین یادواره سرداران و 79 شهید منطقه رویان روز پنجشنبه 23 مهرماه جاری همزمان با نخستین روز از محرم از ساعت 14 در مسجد جامع شهر رویان با سخنرانی سردار حسن‌نیا از یادگاران دفاع مقدس برگزار می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار