در حاشیه رویداد های شورای شهر و انتخابات مرداد ماه؛
مرداد ماه جاری قرار است تا انتخابات ریاست شورای شهر قم با حضور ۱۳ نماینده مردم رقم بخورد و تحلیل های سیاسی حاکی از آن است رقابتی داغ بر سر تصاحب این کرسی حیاتی در حال انجام است که قطعا با تب و تاب بیشتری ادامه‌ خواهد یافت.اما به راستی بازندگان و برندگان این شطرنج چه کسانی خواهند بود؟
کد خبر: ۱۱۱۶۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶ 23 July 2023

به گزارش تابناک قم، شورای ششم که از ابتدا با ترکیب ۷ و ۶ آغاز به فعالیت کرد، در تصمیم گیری های اساسی دچار چرخش مهره ها می شود و پیاده های صف اول ناگهان‌ خود را بدون حمایت دیده و رای همراهان خود را در طیف مقابل مشاهده می‌ کنند!

ریاست شورای شهر شاید از جایگاه قانونی مثل جایگاه استاندار یا جایگاه اجرایی مثل جایگاه شهردار برخوردار نباشد، اما این کرسی همان صندلی است که مالکش می تواند نقش وزیر را بازی کرده،‌هر طور میخواهدر صفحه بچرخد‌ و دستور دهد!

مهره های دیگر‌ شطرنج شورای شهر نه آنکه اختیارش آنچنان از ریاست شورا کم‌باشد، نه، اما آن ها در حرکت ها محدود هستند و محتاط تر، چرا که حذف آن ها در پیش روی ها بسیار ساده تر خواهد بود تا وزیری که در صفوف آخر ایستاده و کنارش شاه را دارد.

کمی که از بازی شطرنج فاصله بگیریم و به دنیای حقیقی اعضا شورای شهر قم وارد شویم میفهمیم که آنجا هم یک رقابت در جریان است، رقابتی که برای شروعش افراد باید وزنکشی کنند،اینبار نه جسمی بلکه طیفی و عقلی.

در سویی از شورای شهر قم نمایندگان شورای اصولگرایان ایستاده اند که از ویژگی های آنان متوسط سنی رو به بالا، تجربه و تعدد را می‌ توان شمرد و در سوی دیگر نمایندگان طیف جوانان انقلاب یعنی مجمع هم افزایی ایستاده اند که به صراحت ظهور و‌ بروز های پرشور و تقلاهای رسانه ای از ویژگی های منحصر این طیف دانست.

در این رقابت طیفی که آرای مطمئن را دارد و در ساحل آرامش قدم برمیدارد نمایندگان ۷ یا حتی ۸ نفره شورای اصولگرایان می باشند و‌ طیف نگران این انتخابات همان جوانانی هستند که در رقابت با شهرداری قم نیز نیمی از توان خود را به تحلیل برده اند و در تلاشند تا با گذاردن مهره جوانی که اینروز ها نامش زیاد بر لبان میچرخد، به نوعی شهرداری را تصاحب کرده و مالک پست جدیدی در مدیریت شهر شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار