معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: تعداد پرونده‌های تشکیل‌شده در خصوص تخلف‌های مرتبط با قاچاق در قم، از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه نسبت به مدت مشابه سال‌ قبل ۱۳۲ درصد رشد داشته‌است.
کد خبر: ۱۱۱۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴ 24 July 2023

به گزارش تابناک قم، سیاوش فولادی‌وندا امروز در گفت‌وگویی اظهار کرد: بازرسان سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیر ماه ۴ هزار و ۱۴ مورد بازرسی به‌منظور جلوگیری از تخلف عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در استان به انجام رساندند که از این تعداد بازرسی، ۷۲ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۱۰۸ میلیارد و ۲۸۷ میلیون ریال شد.

وی با اشاره به این که تمامی پرونده‌های تشکیل شده برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی شده‌است، تاکید کرد: در همین خصوص آمار بازرسی‌‎‌ها برای مقابله با قاچاق در قم نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۴ درصد و تعداد پرونده‌های تشکیل ‌شده‌ نیز ۱۳۲ درصد افزایش داشته‌است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به روند کشف و ضبط کالاهای قاچاق در قم، ادامه داد: در این راستا کالاهایی نظیر دخانیات، مواد غذایی، سوخت، روغن موتور، لاستیک، پوشاک، محصولات آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو ، نهاده‌های دامی، کاغذ، کالاهای الکترونیکی تلفن همراه و نیز تعهدات ارزی ایفا نشده کشف شد.

وی افزود: همچنین بازرسان این اداره ‎کل برای گسترش نظارت بر بازار قم و مقابله موثرتر با عرضه محصولات قاچاق در استان تعداد ۶۳۶ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحدهای خرده فروش داده و ۱۴۸ گشت مشترک با سایر دستگاه‌های نظارتی استان نیز برگزار کردند.

فولادی وندا ادامه داد: بیشتر گشت‌های مشترک بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با دستگاه‌‎‌هایی نظیر تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، سازمان جهاد کشاورزی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و سپاه استان بوده‌است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار