رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: کسانی که به ساحت مقدس مُحرم و عاشورا و نمادهای عزاداری کوچکترین اهانتی داشته باشند، با عنوان اهانت به مقدسات و با قید فوریت، اقدامات قضایی و اشد مُجازات قانونی در باره‌ آنها اعمال می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳ 24 July 2023

حجت‌الاسلام والمسلمیناسدالله جعفری در جلسه ستاد کنترل مُجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار که در دادگستری استان تشکیل شد، به برخی رفتارهای مُجرمانه در ایام مُحرم از سوی برخی افراد اشاره کرد و افزود: اعتقادات دینی برای مردم ما از حساسیت و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی تاکید کرد: در این‌ باره کمترین مماشات و ارفاقی نخواهد شد، کمااینکه عاملان برخی از رفتارهای موهن از جمله در شهرستان اردستان بلافاصله دستگیر، بازداشت و پرونده قضایی آنان در شعبه وی‍ژه در حال رسیدگی است.

بتازگی ۲ نفر در محله "کوشک" شهرستان اردستان واقع در ۱۱۸ کیلومتری شرق استان اقدام به آتش‌سوزی عمدی نخل تاریخی ۳۰۰ ساله عزاداری هیات حضرت ابوالفضل(ع) کرده بودند که توسط نیروهای امنیتی و فراجا دستگیر و به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

رئیس کل دادگستری اصفهان همچنین در باره وضعیت جرائم خشن در استان گفت: با تلاش‌ نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی در سال ۱۴۰۱، آمار جرائم خشن در استان ۱۵ درصد کاهش یافت و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این روند کاهشی ادامه می‌یابد.

وی حفظ امنیت و برقراری آرامش و آسایش پایدار در جامعه را مهمترین وظیفه نهادهای متولی امنیت خواند و افزود: مهمترین اولویت نهادهای مربوطه، حفظ امنیت نظام، مردم و پاسداری از آرامش پایدار در جامعه است و مسوولان ذیربط باید با آگاهی به وظایف خود در این مسیر بکوشند.

حجت‌الاسلام‌ جعفری از استانداری بعنوان مُتولی اصلی برقراری امنیت در استان یاد کرد و گفت: تلاش‌های استانداری در این زمینه قابل تقدیر است اما انتظار می‌رود در بحث کنترل مُجرمان حرفه‌ای، خشن و سابقه‌دار که از تهدیدکنندگان امنیت جامعه هستند، بصورت عملی و جدی‌تر در میدان‌ حاضر شود زیرا پیشگیری، کنترل، مهار و در صورت نیاز سرکوب مُجرمان حرفه‌ای، خشن و سابقه‌دار نیازمند صرف هزینه‌هایی است که باید از طریق دولت تامین شود.

وی همچنین بر لزوم تکمیل و به‌روزرسانی بانک اطلاعات مُجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار و همکاری نهادهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی در این‌ زمینه تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار