مدیرکل کمیته امداد استان مازندران گفت: سه ماموریت مهم ما در کمیته امداد، مسکن، اشتغال و ازدواج و تشکیل خانواده است.
کد خبر: ۱۱۱۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰ 25 July 2023

به گزارش تابناک مازندران، با توجه به دستور استاندار، مدیران استانی هر هفته با حضور در منطقه غرب استان و برپایی میز خدمت به مشکلات مردم منطقه رسیدگی می‌کنند.

 

سه ماموریت مهم کمیته امداد، «مسکن، اشتغال و ازدواج»  

در حاشیه برپایی میر خدمت در شهرستان نوشهر، میثم معافی در گفتگو با اصحاب رسانه، اظهار داشت: سه ماموریت مهم ما در کمیته امداد، مسکن، اشتغال و ازدواج و تشکیل خانواده است.

وی افزود: در حوزه مسکن روستایی با مشارکت دولت، بسیج سازندگی و خیران، برای فاقدین مسکن که زمین دارند، مسکن ساخته شود و امیدواریم تا پایان سال مسکن محرومین در روستاها را به اتمام برسانیم.

مدیرکل کمیته امداد استان مازندران با اشاره به اینکه ۱۵۳۷ واحد مسکن در دستور کار داریم گفت: با مشارکت دولت و بسیج و خیرین تا شهریور ۱۶۰ مسکن افتتاح می‌شود.

معافی بیان داشت: در حوزه اشتغال امسال هزار و بیست میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و ۴۵۰ میلیارد تومان با استفاده از سر فصل های در اختیار استاندار که به کمیته امداد داده میشود جهت تسهیلات با اولویت افزایش ۲۰ درصدی در مناطق محروم مانند اشکورات رامسر، سه‌هزار تنکابن، کجور نوشهر، بلده و پشت کوه ساری امیدواریم بتوانیم
حدود ۱۸ تا ۲۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.

وی گفت: وامهای کارفرمایی به کارخانه‌ها و شرکت‌هایی که از مددجویان کمیته امداد به عنوان نیروی کار استفاده می‌کنند پرداخت خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: در حوزه جهیزیه در رزمایش ایام غدیر اعلام کردیم منتظر کارت عروسی هستیم و جهیزیه‌ها آماده تحویل به نوعروسان است.

معافی با تشکر از مردم نیکوکار استان گفت: در ایام غدیر و عید قربان پویش‌ها و کمک‌های مومنانه در نذر قربانی با ۴۰ میلیارد تومان، به عشق علی (ع) و اطعام علوی با توزیع ۱۷۰ هزار پرس غذا بیش ۱۰۰ در صد رشد نسبت به سال قبل داشته است.

وی با اشاره به اینکه، در ماه محرم ۶۶۹ آشپزخانه اطعام حسینی ویژه مراکز نیکوکاری جهت توزیع غذا در بین مددجویان کمیته امداد در سراسر استان فعال است گفت: پیش بینی ما این است که امسال ۷۰ میلیارد تومان خیرات در بخش اطعام و احسان حسینی جمع‌آوری شود.

مدیرکل کمیته امداد مازندران بیان داشت: در کمیته امداد بن بستی نداریم و آن هم به دلیل اعتمادی است که به مردم و شبکه احسان و نیکوکاری داریم.

معافی گفت: شورای زکات قانونی ترین و مستحکم ترین لایه شبکه احسان و نیکوکاری است و در استان به ریاست نماینده ولی فقیه و عضویت استاندار و ۷ سازمان به فعالیت می‌پردازد.

وی به تشکیل ۱۱۰۰ شورای زکات روستای جدید اشاره کرد و گفت: در همه روستاها شورای زکات تشکیل خواهد شد که متشکل از دهیار، فرمانده پایگاه برادران و خواهران، معتمد کشاورز دامدار و‌... که می‌توانند اتفاقات خوبی رقم بزنند.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار