مدیرکل انتقال خون البرز گفت: پویش نذر خون تا پایان ماه صفر ادامه دارد و از مردم درخواست می‌شود طی این مدت هم در کنار انتقال خون باشند و به پایگاه‌ها مراجعه و در مسیر نجات جان نیازمندان گام بردارند.
کد خبر: ۱۱۱۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷ 29 July 2023

به گزارش «تابناک البرز» سید محمد میری با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ اهدای خون اظهار کرد: در ایام محرم می‌توان به اهدای خون به عنوان اقدامی نجات بخش بیش از پیش توجه کرد.

وی با اشاره به هدف برگزاری پویش نذر خون افزود: در فرهنگ ما نذری دادن یک عادت دیرینه است و در همین راستا این پویش برای نجات بیمارانی که جانشان به نوعی به خون و فرآورده‌های خونی وابسته است راه اندازی شده است.

این مسئول با اشاره به نیاز روزانه بیماران به خون و فرآورده‌های آن، اظهار کرد: از مردم درخواست داریم نه فقط در روزهای تاسوعا و عاشورا بلکه در طول روزهای دیگر ماه‌های محرم و ماه صفر نیز در قالب نذر خون، اقدام به این کار ارزشمند کنند.

وی تاکید کرد: با تامین به موقع نیاز خونی استان، نیاز روزانه بیمارانی همچون تالاسمی‌ها، دیالیزی‌ها، سرطانی‌ها و هموفیلی‌ها رفع می‌شود.

وی ادامه داد: اهدای خون به عنوان یک هنجار و ارزش انسانی و اجتماعی می‌تواند جایگزین مناسبی برای برخی رفتارهای موهن و خرافه در حاشیه مراسمات عزاداری باشد و امیدواریم پویش نذر خون بتواند به هدف اصلی خود در معرفی فرهنگ نجات بخش اهدای خون به جوانان و بانوان موفق باشد.

مدیرکل انتقال خون البرز توضیح داد: پویش نذر خون تا پایان ماه صفر ادامه دارد و از مردم درخواست می‌شود طی این مدت هم در کنار انتقال خون باشند و به پایگاه‌ها مراجعه و در مسیر نجات جان نیازمندان گام بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار