رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی جوانی که با ارسال پیام‌های توهین آمیز و تهدید آمیز در بستر شبکه‌ اجتماعی واتساپ و اینستاگرام برای شاکیه و همسرش ایجاد مزاحمت می‌کرد، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۷۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸ 29 July 2023

تابناک فارس به نقل از  پلیس فتا: رئیس پلیس فتا استان فارس سرهنگ "امیر حسین سلیمانی"، اظهار داشت: خانمی26 ساله با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس؛ مدعی شده بود فردی ناشناس با انتشار و ارسال مطالب کذب وتوهین آمیز در شبکه اجتماعی واتساپ و اینستاگرام قصد برهم زدن زندگی وی با همسرش را دارد، رسیدگى به این پرونده ‌به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس ‌فتا قرار گرفت.

وی گفت: پس از حضور شاکیه، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل گردید و با جمع‌آوری مدارک و مستندات مربوطه توسط کارشناسان پلیس فتا، سرانجام متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم پسر عموی شاکیه بود و به دلیل اختلافات خانوادگی که با شاکی و همسرش داشته ، دست به چنین کاردی زده بود، گفت وی در ابتدا منکر ارتکاب جرم خود شد؛ ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به جرم خود اقرار کرد و دلیل اقدام خود را اختلافات خانوادگی که از سالیان دور با شاکی و خانواده‌اش بوجود آمده بود ؛عنوان کرد.

سرهنگ سلیمانی افزود: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده وعواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می شود.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر نشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره 096380 با ما در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار