کد خبر: ۱۱۱۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳ 30 July 2023

به گزارش تابناک گیلان ، استاندار امروز در نشست ساماندهی سواحل گیلان در رشت بر لزوم تلاش مجدانه‌ی مجموع دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان برای ارتقاء بهره وری در طرح‌های سالم سازی دریا تاکید کرد و گفت: پیش بینی خدمات متنوع و متعدد در طرح‌های سالم سازی دریا مستلزم برنامه ریزی همراه با داشتن وحدت رویه است و این مهم می‌تواند زمینه‌ی درآمدزایی طرح‌های سالم سازی را در بستر جذب بخش خصوصی مهیا نماید.
دکتر اسدالله عباسی حفاظت از جان مردم را تنها یکی از ابعاد فعالیت‌های چندوجهی طرح‌های سالم سازی دریا دانست و با بیان اینکه گرچه این مهم معیار نخست ارزیابی عملکرد طرح‌های سالم سازی به شمار می‌رود، اما درکنار ارتقاء ایمنی باید زمینه‌ی پاسخگویی به مطالبات عمومی را در ابعاد فرهنگی، تفریحی و اجتماعی و اقتصاد بازار نیر مهیا کرد تا رضایتمندی عمومی همراه با حفظ معیار‌های فرهنگی ارتقاء یابد.
وی همچنین با اشاره به کاهش ۱۶ نفری تعداد غریق‌های امسال استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال، این دستاورد را نتیجه‌ی تلاش و نقش آفرینی مجموع دست اندرکاران در طرح‌های سالم سازی دریا دانست و افزود: این احساس تعهد می‌تواند بیش از پیش در عرصه‌ی ارایه‌ی خدمات مطلوب در سواحل تجلی یابد و زمینه‌ی رضایتمندی عمومی را در راستای بهره گیری بهینه از اوقات فراغت گردشگران و مردم استان فراهم سازد.
اضافه می‌کنم که از آغاز فعالیت طرح‌های سالم سازی دریا در گیلان تا کنون تنها ۴ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده اند و این رقم برای مدت مشابه پارسال ۲۰ نفر بوده است.
استاندار در بخش دیگری از سخنان خویش، برگزاری انواع مسابقات در حوزه‌ی ورزش‌های ساحلی، همراه با برپایی جشنواره‌های فرهنگی - هنری را در ارتقاء خدمات طرح‌های سالم سازی دریا در گیلان موثر دانست و از متولیان امر خواست در این زمینه همکاری کنند.
دکتر عباسی پیش بینی بازارچه‌های محلی مختص ارایه‌ی انواع محصولات تولیدی گیلان بویژه در حوزه‌ی صنایع دستی در داخل طرح‌های سالم سازی دریا را از الزامات برنامه ریزی در این حوزه دانست و گفت: مجموع خدمات فرهنگی، اجتماعی و داد و ستد با محوریت تولیدات بومی باید برای عموم مراجعه کنندگان به طرح‌های سالم سازی دریا قابل حصول باشد.
وی همچنین با تشریح نقش اثرگذار دهیاران، شهرداران و بخشداران در رونق و ارتقاء عملکرد طرح‌های سالم سازی دریا، افزود: انتظار می‌رود این مجموعه‌ها نیز نقش موثر خود را در روند اجرای طرح‌های ساحلی به خوبی ایفا کنند.
استاندار در پایان تاکید کرد که دستگاه‌های فعال، خلاق و خدمات رسان در حوزه‌ی طرح‌های سالم سازی دریا و همچنین اوقات فراغت جامعه در تابستان امسال مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
در ادامه‌ی این نشست هر یک از اعضای ستاد ساماندهی سواحل، نکته نظرات خود را در خصوص نحوه‌ی بکارگیری ناجیان غریق در طرح‌های ساحلی، تسریع در روند پرداخت مطالبات ناجیان و شیوه‌های پیش بینی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان ارایه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار