استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: به میزانی که نظام تصمیم گیری را روشن و شفاف و با اولویت پیش ببریمددر وجوه مختلف‌ می‌تواند اثرات بهتری به دنبال داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۱۷۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳ 30 July 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی عصر امروز در جلسه بررسی پروژه قطار شهری کرمانشاه که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: ما نسبت به مردم کرمانشاه یک تعهد جمعی داریم و مردم سبد کار‌های ما را می‌بینند و باهم داروری می‌کنند، ولی سبد اقدامات کرمانشاه یک معدلی خواهد داشت که آن معدل برای ما مهم است یعنی ما در یک تصویر عمومی باید همه این‌ها را با هم داوری کنیم.

وی افزود: پیشنهاد من به شهردار و شورای شهر این است که پروژه‌های اولویت‌دار را جدا و این موارد را در مقایسه با هم و کنار هم عرضه کنند و نشان بدهند که قطار شهری در کدام اولویت قرار دارد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: اگر نظام اولویت‌بندی را به جمع‌بندی رسانده و در اختیار افکار عمومی قرار دهیم که رسانه‌ها و مردم در جریان قرار گیرند، ممکن است این پروژه‌ها تعویق یا تعجیل یابد، اما به خودی خود این یک انتظام بخشی است که جنبه مثبت دارد.

وی ادامه داد: آن هنگام است که می‌توان همراهی بیشتری را از دستگاه‌های مختلف برای کرمانشاه درخواست کرد، به طوری که این کمک یک جا‌هایی به صورت نقدی باشد و در جایی دیگر ممکن است از راه تهاتر بشود کار را پیش برد.

صحرایی با بیان اینکه در استان کرمانشاه در جا‌هایی تاخیر‌هایی در زمینه پروژه‌های شهرداری وجود داشته، افزود: اگر بخواهیم این تاخیر‌ها را برطرف کنیم باید از این عرف‌های دست و پا گیر عبور کنیم.

وی گفت: یکی از دلایلی که باعث می‌شود بخش خصوصی اولویت‌های ما را نبیند این است که ممکن است اولویت‌های ما را نشنیده و اگر بداند فلش‌های ما به چه سمتی است او هم می‌داند، سرمایه‌گذاری اش، ضرر نخواهد کرد.

این مسئول بیان کرد: وقتی مردم بدانند ظرف مالی شهر کرمانشاه به چه میزان است، به همان مقداری که شفاف عمل کردیم، قانع خواهند بود، اما، چون در این مسئله ابهام وجود دارد در معرض سوال‌هایی هستیم که حق  است و هر قدر ما بتوانیم نظام تصمیم‌گیری را روشن، شفاف و با اولویت پیش ببریم، در جهات مختلف  می‌تواند اثرات بهتری را به دنبال داشته باشد.

 

توقف پروژه قطار شهری به دنبال طلب مالی شرکت‌های همکار در پروژه


محمدرضا آمویی فرماندار کرمانشاه اظهار کرد: نکته نخستی که در بحث پروژه قطار شهری کرمانشاه مطرح شد، پرداخت بدهی‌های شرکت‌های پیمانکاری است که در این پروژه همکاری می‌کردند.

وی افزود: شرکت پیمانکاری آرا ٣٠٠ میلیارد ریال طلب کار است، هرچند مجموعه‌های دیگری هم در پروژه قطار شهری با مجموع پنج پیمانکار در حال فعالیت هستند و هر کدام از پیمانکاران طلب‌هایی دارند که به نوعی کار متوقف شده و یا با درصد بسیار ضعیفی در حال انجام است.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: شرکت پیمانکاری آرا طلبی حدود ٣٠٠ میلیارد ربال داشت، زمین‌هایی از طریق شهرداری برای تهاتر با قرارگاه در نظر گرفته شده بود که قرار شد در شورا مطرح شود تا اوضاع این پروژه سامان یابد.

وی ادامه داد: بعد از ٢ هفته طرح تهاتر با قرارگاه در شورا مطرح شد و اقداماتش صورت گرفت که ۶ قطعه زمین برای تهاتر با قرارگاه در نظر گرفته شود و در مرحله واگذاری است تا در اختیار قرارگاه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار