سومین دوسالانه فیلم و عکس بسیج در همدان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۱۱۱۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 16 October 2015
سومین دوسالانه فیلم و عکس بسیج در همدان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش تسنیم ؛مسئول بسیج هنرمندان همدان در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم و عکس بسیج هنرمندان همدان، پیام هنرمند متعهد کشور حاتمی کیا در پی شهادت سردار حسین همدانی قرائت کرد و اظهار داشت: فیلم و سینما وسیله‌ای بلیغ و تبیین کننده‌ای رسا برای ارائه برترین حقایق عالم، یعنی حقیقت دین به شمار می‌رود.

کرمی بیان کرد: حضور گسترده، پر شور و فعال بسیجیان در عرصه‌های فرهنگی و هنری کشورسبب می‌شود تا با ارائه الگوهای ارزشمند و اصیل، بسترهای مناسب را برای رشد و شکوفایی فرهنگ و ارزش اسلامی و ملی ایجادکرد و در تعامل با هجمه‌های فرهنگ‌های بیگانه، به ویژه فرهنگِ مُنحَط غرب، از گسترش آن جلوگیری کرد.

وی افزود: به همین منظور سازمان بسیج هنرمندان برای رشد و شکوفایی استعدادهای هنری بسیج و بسیجیان، شناسایی نخبگان هنری؛ ایجاد فضایی برای رقابت سالم و سازنده بین هنرمندان بسیجی برای خلق آثار برجسته و شاخص، اقدام به برگزاری چهارمین دوسالانه فیلم و سومین دوسالانه عکس کرده است.

سرهنگ موسوی نیز در این مراسم گفت: قشر هنرمند بالاترین حرف و بالاترین تاثیر را در جامعه دارد زندگینامه شهدا را مطالعه کنید چرا که شهدا هنرمندانه جان خود را هدیه کردند تا امروز در آرامش و آسایش باشیم ضمن اینکه باید وصیت نامه شهدارا مطالعه و برداشت هنرمندانه خود را به جامعه منتقل کنید، شهدا با سیلی که به صورت استکبار زدند موجب شدند تا دشمن جسارت تجاوز به کشور ما را نداشته باشد.

دبیر جشنواره عکس بسج هنرمندان همدان نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: هنرمند عکاس می‌تواند با بهره‌گیری از دانش عکاسی و پرورش بصری، دیدگان خود را به گونه‌ای به مخاطب خویش عرضه کند که نگاه او تا عمق جان تصویر را درک کند.

یوسفی بیان کرد: این عکس است که با قدرت عظیم خویش، گاه جهان را می لرزاند و با سرعتی مافوق تصور مرزها و زبان ها را در هم می‌شکند و در چشم‌ها فریاد می‌زند.

هنرمندان گرانقدر ما بار دیگر نگاه‌های زیبا و هنری خویش را در قالب سومین دوسالانه عکس بسیج در کنار هم گرد آورده اند تا چشمان جستجو گر را میهمان قاب های زیبای خود سازند.

دبیر جشنواره عکس بسج هنرمندان همدان گقت: سومین دوسالانه عکس بسیج همدان به اوج خودرسیده است در حالیکه 360 نگاه ماندگار از 40 هنرمند، میهمان این جشنواره شدند تا بار دیگر معنای زندگی پرمعنای ایرانی و اسلامی را برای بینندگان به تصویر بکشند.

یوسفی افزود: سومین دوسالانه عکس نسبت به دوره‌های قبل از جهش آماری و کیفی مطلوبی برخوردار بود که سخنان اساتیدی چون حمید رضا مجیدی و استاد عباس عرب زاده از داوران گرانقدر جشنواره، مؤید این مدعا است.

هرچند راه بسیار طولانی است و هنوز در کوره راه آغاز نیز نیستیم اما عزم خویش را جزم کرده‌ایم تا به حول و قوه ی الهی در هر دوره با همتی مضاعف در مسیر شناسایی و پرورش نگاههای نو و استعدادهای جوان و ارزشی و معرفی آنها به جامعه هنر عکاسی و تحقق بخشیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی، گامی فراخ برداریم.

معرفی برگزیدگان جشنواره

در بخش مستند، لوح تقدیر و هدیه نقدی به مستند «چشمان یک عبور» به کارگردانی مسعود رفیعی از همدان تعلق گرفت.

دربخش نماهنگ هیئت داوران ضمن تقدیر از نماهنگ امام خامنه‌ای به کارگردانی آرمین دهنوی هیچ یک از آثار را حائز کسب مقام نخست ندانست.

در بخش پویانمایی ضمن تقدیر از همه آثار ارسالی به جشنواره و مرحله داوری نهایی کاندیدای فیلم برتر پویا نمایی به «ویبره» اثر اکبر تراب پور رسید.

در بخش داستانی بهترین فیلم، فیلم «دیوار» اثر ابراهیم فرمانی لوح تقدیر و جایزه را به خود اختصاص داد.

در بخش فیلم‌نامه کاندیدای فیلم نامه برتر ازبین دو اثر «دیوار» به نویسندگی حامد نظری و «اتل متل یه بابا» به نویسندگی جهاد نادریان به فیلم‌نامه «اتل متل یه بابا» اثر جهاد نادریان اختصاص یافت.

در بخش کارگردانی کاندیدای بهترین کارگردانی از بین آثار «فردای فردای فردا »به کارگردانی امید انصاری و «پیاده سوار» به کارگردانی فؤاد ابراهیمیان لوح سپاس وجایزه نقدی به« فردای فردای فردا»اثر امیدانصاری رسید.

در بخش تصویربرداری جایزه نقدی ولوح تقدیر به تصویر برداری فیلم «فردای فردای فردا» به حجت محرابی فرد تعلق گرفت.

در بخش تدوین کاندیدای بهترین تدوین از بین آثار «حریم عشق» با تدوین جهاد نادریان و «پیاده سوار» با تدوین فؤاد ابراهیمیان لوح سپاس و جایزه نقدی به « حریم عشق» با تدوین جهاد نادریان تعلق گرفت.

در بخش صدا کاندیدای بهترین از بین آثار «اتل متل یه بابا» با صدای سمیه آهنگر و «همه پنچشنبه‌های سال» با صدای وحید طاهری لوح تقدیر و جایزه نقدی تعلق به فیلم «همه پنچشنبه‌های سال» با صدای وحید طاهری اختصاص یافت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار