رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: نیروهای مسلح حافظ انقلاب، دستاوردهای انقلاب و تمامیت ارضی کشور هستند و امنیت و آرامش ما مرهون رشادت‌های نیروهای مسلح است.
کد خبر: ۱۱۱۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹ 01 August 2023

به گزارش تابناک لرستان به نقل ازخبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سعید شهواری ظهر امروز سه‌شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و دادستان نظامی لرستان، اظهار داشت: نیرو‌های مسلح حافظ انقلاب، دستاورد‌های انقلاب و تمامیت ارضی کشور هستند و تعهد به مردم و نظام رویکرد فردفرد شاغلان در نیرو‌های مسلح است.

وی با تأکید به اینکه امنیت امروز ما با وجود شرایط خاص و درگیری‌های فراوان منطقه‌ای در سایه لطف خداوند، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری در سطح منطقه و جهان مثال‌زدنی است، افزود: این امنیت و آرامش مرهون رشادت‌های نیرو‌های مسلح است.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان اینکه نیرو‌های مسلح در حال خدمتگزاری صادقانه به مردم هستند و برای همین مردم جان‌فشانی می‌کنند، عنوان کرد: حدود ۴۰ نفر از فرزندان ملت در نیروی انتظامی ماه‌های اخیر در راه آرمان‌های نظام و برقراری نظم و امنیت به شهادت رسیدند.

وی با تأکید بر اینکه قریب‌به‌اتفاق نیرو‌های مسلح افراد مؤمن، انقلابی، ولایت‌مدار، متعهد، معتقد و مقید به رعایت موازین شرعی و قانونی هستند، بیان کرد: سهم عمده و چشمگیری از امنیت و آرامش ما در ایران اسلامی متأثر از تلاش‌های شبانه‌روزی و زحمات نیرو‌های مسلح است.

شهواری گفت: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح حافظ حقوق شهروندی و ناظر بر رفتار نیرو‌های مسلح است و نیرو‌های مسلح ما باید به پشتیبانی قانونی این سازمان و دستگاه قضایی در برخورد جدی و قاطع با قانون‌شکنان، هنجارشکنان و معترضین به حقوق مردم امیدوار باشند.

رئیس‌کل دادگستری لرستان ابراز کرد: حساب معدود افرادی که در لباس مقدس نظامی اگر بخواهند تخلف کنند و یا جرمی را مرتکب شوند و خدایی ناکرده به این لباس مقدس خیانت کنند از سایرین جدا است.

شهواری با بیان اینکه در راستای حفظ شأن و جایگاه سایر نیرو‌های خدمتگزار و وظیفه‌شناس باید با افراد متخلف نظامی با قاطعیت برخورد شود، گفت: این دسته از افراد اندک هستند و همه می‌دانیم که کمترین جرائم در بین نیرو‌های مسلح به‌وقوع می‌پیوندد.

وی افزود: اصل بر پیشگیری از وقوع جرم در نیرو‌های مسلح است و در این راستا ضرورت دارد با بازرسی، سرکشی منظم، کنترل‌های درون سازمانی، ارائه آموزش کافی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی از وقوع تخلف و جرائم این نیرو‌ها جلوگیری کرد.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان اینکه نیرو‌های مسلح همانند سایر مجموعه‌ها در حال خدمت هستند، عنوان کرد: این افراد سرمایه‌های کشور و جزو منابع انسانی مؤمن، معتقد و ولایت‌مدار هستند.

وی بیان کرد: مهم‌ترین وظیفه دستگاه‌های نظارتی صیانت، پیشگیری و حفاظت از نیرو‌های خدمتگزار است که به نظر می‌رسد در دوره جدید هم همچنان باید صیانت، پیشگیری و حفاظت از این مجموعه ارزشمند در دستور کار قرار گیرد.

شهواری گفت: بر خود لازم می‌دانم که از زحمات و تلاش‌های دو همکار گران‌قدر ابراهیم‌نژاد، رئیس سابق سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و نیکوکلام، دادستان سابق نظامی لرستان تشکر کنم و برای آنان در سمت جدید آرزوی توفیق روزافزون داشته باشم.

رئیس‌کل دادگستری لرستان ابراز کرد: این سازمان دارای کمترین پرونده موجودی است و زحمات مدیریت و همکاران سازمان قضایی نیرو‌های مسلح این استان قابل‌تقدیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار