دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: مدیر باغ نارنجستان قوام در پی هتک حرمت آمر به معروف در این مجموعه بازداشت شد.
کد خبر: ۱۱۱۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰ 02 August 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مصطفی بحرینی  در این باره بیان کرد: در پی هتک حرمت یک بانوی محجبه آمر به معروف در باغ نارنجستان قوام شیراز مدیر این مجموعه با دستور مقام قضایی احضار و بازداشت شد.

انتشار کلیپی در فضای مجازی از حمله یک مرد و زن به بانوی آمر به معروف در شیراز موجی از گلایه و نارضایتی مردم را برانگیخت.

رییس کل دادگستری فارس نیز سه شنبه دهم مرداد جاری در پی درگیری و توهین ۲ نفر با آمر به معروف در باغ نارنجستان شیراز ضمن تاکید بر حمایت قاطع دستگاه قضایی از آمران به معروف طی دستوری از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواست تا این پرونده به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی و مراتب برخورد اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با تقدیر از اقدام قانونی آمر به معروف در باغ نارنجستان شیراز، دغدغه و جدیت آمران به معروف در حوزه حجاب و عفاف را مصداق واقعی عمل به تکلیف دینی خواند و تاکید کرد: دادگستری فارس حامی قاطع آمران به معروف است.

وی با تاکید بر توجه بیشتر مسئولان به موضوع عفاف و حجاب از مدیران نهادها خواست تا با در نظر گرفتن اهمیت اجرای قانون و تکالیف دینی و شرعی از شکل گیری چنین برخورد های توهین آمیزی با آمران به معروف جلوگیری کنند.

رییس شورای قضایی فارس گفت: فعالان حوزه عفاف و حجاب و آمران به معروف همواره در حمایت قانون هستند و با هتاکان به این افراد در هر جایگاه و مسندی مطابق ماده ۹ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با اشاره به برخورد به دور از اغماض با متهمان پرونده اخیر گفت: وابستگی سازمانی و عضویت احد از متهمان این پرونده در یکی از نهادها در طی شدن سیر قانونی پرونده تاثیری نخواهد داشت، تصریح کرد: انتظار داریم که افرادی که با قانون و مقررات و تکالیف شرعی و عرفی جامعه آشنایی دارند خود آمر به معروف و مصلح و ارشاد کننده افراد در رعایت امر عفاف و حجاب اسلامی باشند.

پس از درگیری ۲ نفر در باغ نارنجستان شیراز با آمر به معروف در حوزه عفاف و حجاب، دادستان شیراز ضمن اعلام بازداشت عاملان این درگیری، تشکیل پرونده و ارجاع آن به شعبه ویژه بر رسیدگی سریع و خارج از نوبت پرونده تأکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار