رئیس کل دادگستری فارس از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواست تا پرونده مربوط به توهین و درگیری با یک آمر به معروف و ناهی از منکر،ویژه و خارج نوبت رسیدگی شود.
کد خبر: ۱۱۱۷۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 02 August 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با تاکید براینکه دادگستری فارس حامی قاطع آمرین به معروف است، خواستار اطلاع‌رسانی کامل پیرامون وضعیت پرونده مذکور توسط دادستانی مرکز فارس شد.
موسوی با قدردانی از اقدام قانونی آمر به معروف در باغ نارنجستان قوام شیراز؛ دغدغه و جدیت آمرین به معروف در حوزه حجاب و عفاف را مصداق واقعی عمل به تکلیف دینی خواند و گفت: دستگاه قضایی در فارس از آمرین به معروف قاطعانه حمایت کرده است.

وی با تأکید بر توجه بیشتر مسئولان به موضوع عفاف و حجاب از مدیران نهاد‌ها خواست تا با در نظر گرفتن اهمیت اجرای قانون و تکالیف دینی و شرعی از شکل گیری چنین برخورد‌های توهین آمیزی با آمرین به معروف جلوگیری کنند.
رئیس شورای قضایی استان فارس گفت: فعالان حوزه عفاف و حجاب و آمرین به معروف همواره در حمایت قانون هستند و با هتاکان به این افراد در هر جایگاه و مسندی مطابق ماده ۹ قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر برخورد خواهد شد.
موسوی با اشاره به برخورد به دور از اغماض با متهمان این پرونده، گفت: وابستگی سازمانی و عضویت احد از متهمان این پرونده در یکی از نهاد‌ها در طی شدن سیر قانونی پرونده تأثیری نخواهد داشت.
رئیس کل دادگستری فارس گفت: انتظار داریم که افرادی که با قانون و مقررات و تکالیف شرعی و عرفی جامعه آشنایی دارند خود آمر به معروف و مصلح و ارشاد کننده افراد در رعایت امر عفاف و حجاب اسلامی باشند.
پس از درگیری دو نفر در باغ نارنجستان قوام شیراز با یک بانوی آمر به معروف در حوزه عفاف و حجاب، دادستان شیراز با اعلام بازداشت عاملان این درگیری، تشکیل پرونده و ارجاع آن به شعبه ویژه؛ بر رسیدگی سریع و خارج از نوبت پرونده تأکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار