استاندار خراسان جنوبی گفت: انتقال آب از دریای عمان و راه آهن به عنوان دو ابر پروژه زیرساختی استان در مسیر اجرا قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۱۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰ 02 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی به نقل از ایسنا، جواد قناعت، امروز چهارشنبه ۱۱ مرداد به تشریح دیدار امروز خود با رئیس جمهور پرداخت و به رسانه‌های گروهی گفت: مراحل مسیریابی و تهیه نقشه طرح انتقال آب از دریای عمان به استان توسط شرکت ایمواسکو در حال انجام است و طی هفته‌های آینده با حضور مدیرعامل ایمواسکو بازید میدانی از این طرح مهم و زیرساختی استان انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در این دیدار گزارش آخرین وضعیت طرح راه آهن زاهدان - بیرجند - یونسی - مشهد ارائه شد، افزود: این طرح زیرساختی از مهمترین و بزرگترین طرح‌های زیرساختی حوزه ترانزیت و حمل و نقل کشور و منطقه است که منشأ خدمات گسترده و توسعه ملی و منطقه‌ای در شرق کشور خواهد شد.

استاندار افزود: این طرح مهم در حال حاضر از محل اعتبارات تهاتر نفتی تأمین اعتبار شده‌، رئیس جمهور هم در این دیدار بر اهمیت و ضرورت این طرح تأکید ویژه داشتند و خواستار پیگیری جدی برای تسریع در روند اجرای این طرح مهم توسط استاندار و وزارت راه و شهرسازی شدند.

قناعت خاطرنشان کرد: رئیس جمهور دستور ویژه‌ای برای پیگیری مسائل طرح راه آهن زاهدان - بیرجند - یونسی – مشهد به مسئول دفترشان دادند که پیرو این دستور عصر امروز جلسه‌ای در وزارت نفت برای رفع موانع نحوه تأمین منابع این طرح مهم انجام شد که هماهنگی لازم هم بین وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازی، پیمانکاران و استان انجام شد. 

وی اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک شاهد عملیات اجرایی این طرح زیرساختی مهم در استان باشیم.

استاندار با بیان اینکه در آستانه تنفیذ حکم رئیس جمهور امروز توفیقی حاصل شد که دیداری با آیت الله رئیسی داشته باشیم، تصریح کرد: در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت اقدامات و برنامه‌های دولت در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی و زیرساختی در سطح استان ارائه شد.

قناعت بیان کرد: در این دیدار رئیس جمهور ضمن ابلاغ سلام و درودشان به مردم خراسان جنوبی، بر تلاش و همت مسئولان استانی در ارائه خدمات بهتر و بیشتر و همچنین پیگیری‌های جدی و مستمر بر طرح‌های توسعه‌ای استان تأکید داشتند.

وی با ذکر این نکته که در این دیدار گزارشی کامل از مهمترین طرح‌های در دست اجرای استان ارائه شد، خاطرنشان کرد: گزارشی از افتتاح و بهره‌برداری بخش فولادسازی شرکت فولاد قاینات، آغاز عملیات اجرایی چند طرح بزرگ معدنی، افتتاح و بهره‌برداری از طرح توسعه کویر تایر، روند اجرای باندهای دوم، آغاز عملیات اجرایی خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه و توفقیات استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تشریح شد.

به گفته قناعت، در این دیدار مسائل و مشکلات پیش‌روی طرح‌های توسعه‌ای استان هم مطرح شد و برای رفع موانع و تسریع در روند اجرای طرح‌ها، شخص رئیس جمهور دستوراتی را صادر کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار