به دنبال هتک حرمت به یک بانوی آمر به معروف در نارنجستان شیراز، امام جمعه شیراز بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۱۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶ 02 August 2023

تابناک فرس به نقل از صدا و سیما: به دنبال هتک حرمت به یک بانوی آمر به معروف و ناهی از منکر در نارنجستان شیراز، آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز بیانیه‌ای صادر کرد.


در این بیانیه آمده است: حادثه دلخراش و تاسف انگیز و گناه آلود اخیر در محل گردشگری نارنجستان قوام شیراز دل و قلب هر آزادمردی را به درد می‌آورد و اینجانب از همان لحظات اولیه اطلاع از واقعه، پیگیر موضوع از مبادی ذی ربط و قانونی بوده‌ام و بدین لحاظ چند نکته به استحضار شما می‌رسانم.

از غیرت، آزادگی، شجاعت و حمیت شما مردم عزیز سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در ایران اسلامی که در این قضیه موضع متدینانه و فساد ستیزانه خود را ابراز نموده‌اید بسیار متشکرم و عزت و سربلندی همه شما را در راه اعتلای ایران انقلابی اسلامی از خداوند متعال خواهانم.

ضمن تشکر از اقدام به موقع و پیگیری قاطعانه عزیزان نیروی انتظامی و دادگستری و بسیجیان عزیز استان در دستگیری و بازداشت عوامل حادثه غم انگیز مذکور، تداوم اقدام و جدیت در برخورد با رفتار‌های هنجارشکنانه و متجاهرین به فسق و گناه، و حمایت قاطعانه، مستمر و فوری از آمران به معروف و ناهیان از منکر را از مسئولان امر خواستارم.

متولیان مراکز گردشگری و میراث فرهنگی باید از هرگونه تعلل و کوتاهی در اقدام قانونی برای مقابله با هرگونه عمل خلاف قانون و گناه آلود در مراکز این پرهیز نموده و با قاطعیت از هنجارشکنی‌ها جلوگیری کنند.

ضمن ابراز ارادت و دلجویی متواضعانه از خانم‌های محترم و معظمی که در این حادثه وقیحانه مورد اهانت ظالمانه قرار گرفته اند، از همه متدینین، غیورمردان و شیرزنان استان ولایتمدار فارس و شهر سومین حرم اهل بیت علیهم السلام می‌خواهم که همچنان فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر را در سرخط اول زندگی خود قرار داده و طبق سفارشات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای دامت برکاته بر اساس قانون اقدام و مراقب هرگونه سوء استفاده دشمنان قسم خورده ایران اسلامی باشند.

رییس کل دادگستری فارس نیز سه شنبه دهم مرداد در پی درگیری و توهین ۲ نفر با آمر به معروف در باغ نارنجستان شیراز ضمن تاکید بر حمایت قاطع دستگاه قضایی از آمران به معروف طی دستوری از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواست تا این پرونده به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی و مراتب برخورد اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی با تقدیر از اقدام قانونی آمر به معروف در باغ نارنجستان شیراز، دغدغه و جدیت آمران به معروف در حوزه حجاب و عفاف را مصداق واقعی عمل به تکلیف دینی خواند و تاکید کرد: دادگستری فارس حامی قاطع آمران به معروف است.

پس از درگیری ۲ نفر در باغ نارنجستان شیراز با آمر به معروف در حوزه عفاف و حجاب، دادستان شیراز ضمن اعلام بازداشت عاملان این درگیری، تشکیل پرونده و ارجاع آن به شعبه ویژه بر رسیدگی سریع و خارج از نوبت پرونده تأکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار