مربی کانون پرورش فکری در البرز گفت: طرح «یک‌صد کتاب یک‌سال» در کتابخوان کردن کودکان و نوجوانان بسیار نقش داشته است.
کد خبر: ۱۱۱۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸ 02 August 2023
به گزارش «تابناک البرز» سارا کلهر، مربی کانون پرورش فکری البرز و نویسنده گفت: طرح «یک‌صد کتاب یک‌سال» در کتابخوان کردن کودکان و نوجوانان بسیار نقش داشته است.
وی ادامه داد: این طرح به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ابتدای تابستان سال جاری در البرز کلید خورد.
کلهر افزود: کانون با اتاق فکری که با نویسندگان و مربیان خود انجام داد، توانست ۱۰۰ عنوان کتاب برای رده‌های مختلف دسته‌بندی کند و در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دهد.
این مربی تصریح کرد: با این طرح، دیگر والدین درگیر انتخاب کتاب نمی‌شوند و به راحتی با تهیه کتاب متناسب با گروه سنی فرزند خود، آنها را به کتابخوانی تشویق می‌کنند زیرا یکی از دغدغه‌های پدر و مادر انتخاب صحیحِ کتاب است.
وی گفت: البته در تمامی مراکز کانون در استان البرز ساعات کتابخوانی وجود دارد و کودکان و نوجوانان می‌توانند با مراجعه به این کلاس‌ها در حضور مربی کتاب بخوانند و با ترفند‌های کتابخوانی آشنا شوند.
کلهر ادامه داد: کودکان و نوجوانان همچنین می‌توانند با عضویت در کتابخانه‌های کانون از این ۱۰۰ عنوان کتاب به صورت رایگان استفاده کنند.
این مربی بیان کرد: استقبال خانواده‌ها از طرح عالی بوده و مطمئن هستیم می‌توانیم در پایان طرح به یک خروجی بسیار خوب دست پیدا کنیم.
وی افزود: با افزایش گرایش کودکان و نوجوانان به تلفن همراه، کتاب از سبد خانوار حذف شد، اما والدین باید حتماً برای فرزندان خود کتاب بخرند و آنها را به مطالعه تشویق کنند.
کلهر گفت: فضای مجازی نمی‌تواند جایگزین مطالعه کتاب شود، زیرا کتاب حافظه بلندمدت را تقویت می‌کند، در صورتی که فضای مجازی حافظه کوتاه‌مدت را درگیر کرده و مطالب آن بعد از مدتی از یاد می‌رود.
این مربی در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر آینده فرزندان‌تان برای شما اهمیت دارد، بچه‌ها را با کتاب دوست کنید و آنها را به مطالعه تشویق کنید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار