نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: خودکفایی در تامین و تولید نهاده‌های دامی راه جلوگیری از افزایش و یا نوسان قیمت گوشت در کشور است.
کد خبر: ۱۱۱۸۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱ 05 August 2023

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی‌فرد روز شنبه در آیین اختتامیه طرح اوقات فراغت "حسنا" در محل سالن همایش‌های شهید مطهری ناحیه یک اهواز بیان کرد: اگر نهاده‌های دامی در داخل تولید شود قیمت گوشت قرمز و یا مرغ قابل کنترل خواهد بود؛ بنابراین باید برای افزایش تولید این کالا در درون کشور چاره اندیشی شود.

وی از جمله راهکارهای تامین نهاده های دامی را توجه به کشت فراسرزمینی عنوان کرد و افزود: باتوجه به شرایط آب و هوایی برخی کشورها، رایزنی هایی برای توسعه این نوع کشت انجام شده است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد با تاکید بر کاهش وابستگی ایران به کشورهای دیگر در زمینه های مختلف بیان داشت: سیاست گذاری های حوزه تعلیم و تربیت باید به سمت پرورش نیروهای نخبه و کارآمدی باشد که چشم اندازهای جمهوری اسلامی را دنبال و برای کشور و ملت آینده‌سازی کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان همچنین با تاکید بر ارتقاء بنیه اعتقادی دانش آموزان افزود: آموزش و پرورش باید در ترویج آموزه‌های دینی و اعتقادی بیش از این تلاش کند .

شرکت ۶ هزار دانش آموز دختر زیر پوشش طرح اوقات فراغت " حسنا" در اهواز

در ادامه این آیین مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: بیش از ۶ هزار دانش آموز دختر دوره ابتدایی از ۱۲۰ مدرسه اهواز در طرح اوقات فراغت " حسنا" حضور دارند.

مسعود حمیدی نژاد با بیان اینکه طرح حسنا ویژه دانش آموزان دختر ابتدایی است افزود: این طرح با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و همچنین بهره‌گیری از فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در زمان تعطیلی مدارس دانش آموزان نباید از فضای آموزش دور شوند ادامه داد: در این طرح مجموعه‌ای از آموزش‌های فرهنگی، هنری و مذهبی همچون شناخت خداباوری، قرائت قرآن و آشنایی با سیره ائمه به دانش آموزان ارائه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تقویت باورهای دینی دانش آموزان را یکی از مولفه های مهم اجرای سند تحول بنیادین این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: برنامه‌های متنوعی در تابستان امسال برای تقویت تربیت دینی دانش آموزان استان در حال برگزاری است.

حمیدی نژاد با اشاره به اینکه طرح حسنا طرحی مشترک بین اداره کل آموزش و پرورش و قرارگاه جهاد تبیین استان است اظهار کرد: توجه به فعالیت‌های اوقات فراغت دانش آموزی و آموزش‌هایی که در این دوران فرا می‌گیرند؛ از اهمیت بالایی برخوردار است.

امسال ۵۰۰ مرکز اوقات فراغت دانش آموزی در استان ایجاد شده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار