ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نمین شکارچی متخلف حرفه‌ای و غیربومی صید پرندگان شکاری را دستگیر کردند.
کد خبر: ۱۱۱۸۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ 06 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از خبرگزاری صداوسیما، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست نمین گفت: در پی گزارش مردمی مبنی بر صید غیرمجاز پرندگان شکاری کمیاب در مناطق نمین ماموران یگان حفاظت محیط زیست شکارچی متخلف حرفه‌ای و غیربومی را که اقدام به شکار و زنده‌گیری پرندگان شکاری و حمایت شده کرده بود، دستگیر کردند.
اکبر قنبری با اشاره به کشف و ضبط اداوات شکار، افزود: از این شکارچی غیرمجاز و متخلف یک بهله پرنده شکاری کمیاب و نادر شاهین، یک دستگاه موتور سیکلت، یک دستگاه دوربین چشمی، چهار بال کبوتر جهت استفاده به عنوان طعمه و سایر ادوات صید پرندگان شکاری کشف و ضبط شد.
وی اظهار کرد: این شکارچی متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل سیستم قضایی شد.
رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست نمین با بیان اینکه در این فصل برخی از متخلفان زنده‌گیری پرندگان شکاری در زیستگاه‌های منطقه حضور می‌یابند، گفت: ماموران محیط زیست با هرگونه صید و شکار غیرمجاز برخورد قانونی خواهند کرد.
قنبری افزود: پرندگان شکاری شاهین‌سانان به لحاظ کارکرد اکولوژیکی دارای اهمیت فراوان بوده و مشمول کنوانسیون سایتس (کنوانسیون بین‌المللی تجارت گونه‌های جانوری و گیاهی در معرض خطر انقراض) می‌باشند.
وی گفت: با شکار و صید بی‌رویه و قاچاق پرندگان شکاری به کشور‌های حوزه خلیج‌فارس این گونه باارزش در معرض خطر انقراض قرار گرفته و قانون‌گذار محکومیت سنگینی برای متخلفان در نظر گرفته است.
رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست نمین از همیاران و دوستداران محیط زیست و حیات وحش خواست هرگونه شکار، زنده‌گیری و نگه‌داری غیرمجاز حیات وحش و پرندگان شکاری را از طریق سامانه ۱۵۴۰ یا با شماره تماس ۳۳۷۴۰۰۸۵ به یگان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار