فرمانده انتظامی ایلام:
فرمانده انتظامی ایلام گفت: ۶۳ درصد از سرقت‌هایی که در سطح استان رخ می‌دهد، سرقت‌های خرد هستند و نقش معتادان متجاهر در ارتکاب سرقت‌ها بسیار پر رنگ است
کد خبر: ۱۱۱۸۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰ 07 August 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سردار جمال سلمانی در دیدار با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرارسیدن ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار به تمامی صاحبان قلم و اصحاب رسانه در استان، در این باره گفت: اصحاب رسانه به عنوان مروجان فرهنگ عمومی نقش بسزایی در ارتقاء احساس امنیت در جامعه دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۶۳ درصد از سرقت‌هایی که در سطح استان رخ می‌دهد، سرقت‌های خرد هستند، اضافه کرد: نقش معتادان متجاهر در ارتکاب سرقت‌ها بسیار پر رنگ است و اکثر این سرقت‌ها توسط این افراد انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی استان ایلام اظهار کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته درجلسات استانی به دنبال راه اندازی کمپ ماده ۱۶ برای مرکز استان هستیم و در صورت راه اندازی این مرکز می‌تواند در جمع آوری، نگهداری معتادان و ترک اعتیاد این افراد موثر باشد و به تبع آن افراد پاکی تحویل جامعه داده شود که این مهم خود در کاهش سرقت‌ها تاثیر بسزایی دارد.

سردار سلمانی تصریح کرد: در بحث جمع آوری معتادان متجاهر در سطح استان شاهد افزایش ۱۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم و این طرح به صورت مستمر ادامه خواهد یافت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان ایلام از لحاظ میزان وقوع سرقت در رتبه ۳۳ کشور قرار دارد، گفت: براساس آمارهای صورت گرفته میزان سرقت در ۳۲ استان بیشتر از استان ایلام است.

این مسئول انتظامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ایجاد برخی نارضایتی‌ها از وضعیت ترافیک درون شهری در مرکز استان اظهار کرد: وجود ۳۲۵ هزار خودرو، نبود پارکینگ طبقاتی در هسته‌ی مرکزی شهر و بافت قدیمی خیابان‌ها باعث ایجاد ترافیک درون شهری شده که در جلسات شور ترافیکی برآنیم تا بتوانیم راهکاری مناسب برای کاهش معضل ترافیک اتخاذ کنیم.

فرمانده انتظامی استان ایلام با تاکید بر اینکه پلیس آسایش خود را فدای آرامش و امنیت برای شهروندان می‌کند، خاطر نشان کرد: به منظور ایجاد رفاه برای شهروندان در سطح تفریح گاه‌ها طرح‌های ویژه ای به مرحله اجراء گذاشته شده تا شهروندان بتوانند در کمال آسایش و آرامش در مراکز تفریحی به همراه خانواده حضور یابند.

سردار سلمانی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه در وقوع جرائم خشن از جمله قتل خوشبختانه با روند کاهشی مواجه بوده‌ایم، گفت: از اصحاب رسانه می‌خواهیم در حوزه ارتقاء احساس امنیت در جامعه پلیس را همراهی کنند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار