مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از افزایش یک هزار میلیارد ریالی سود این شرکت در سه سال اخیر خبر داد و گفت: انتظار داریم دولت با خارج کردن این شرکت از ذیل شرکت‌های اصل ۴۴ خارج کرده و زمینه جلب سرمایه را در این مجموعه فراهم کند.
کد خبر: ۱۱۱۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲ 08 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از ایرنا، قاسم محمدی روز سه‌شنبه در گفتگیی اظهار کرد: در سال‌های اخیر میزان سرمایه‌گذاری این شرکت از ۲ هزار میلیارد ریال به چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسیده است که نشانگر جهش و تحرک بخش‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی و تجاری شرکت است.

وی افزود: چشم‌انداز کشت و صنعت مغان ایجاد ارتباط پویا با بازار‌های منطقه از جمله حوزه قفقاز بوده و طی سه سال گذشته سود این مجموعه نزدیک به یک هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: با توجه به اینکه هنوز این مجموعه در فهرست شرکت‌های در انتظار واگذاری تحت اصل ۴۴ قانون اساسی قرار دارد، امکان استفاده از مشارکت و تسهیلات بانکی و همچنین مشارکت دولتی و خصولتی را نداریم.

محمدی با بیان اینکه امکان سرمایه‌گذاری جدید در کشت و صنعت و دامپروری مغان با رویکرد جدید محقق خواهد شد، ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های کشت و صنعت مغان در صورتی مثمر ثمر خواهد بود که در سطح جهانی و بین‌المللی باشد، ولی این امکان به‌دلیل اعمال قانون اصل ۴۴ برای شرکت‌های دولتی از ما سلب شده است.

کشت و صنعت مغان از ذیل شرکت‌های در انتظار واگذاری خارج شود

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ادامه داد: خواسته ما از دولت این است که با تعیین تکلیف این مجموعه و خروج آن از ذیل اصل ۴۴ این امکان را برای ما فراهم کند که با مشارکت و همکاری شبکه بانکی و همچنین استفاده از توانمندی سرمایه‌گذاری مردم منطقه، طی پنج سال آینده کشت و صنعت مغان را به شرایطی برسانیم که بتواند حضور بیشتری در بازار‌های جهانی داشته باشد.

محمدی با بیان اینکه تجاری‌سازی محصولات کشت و صنعت مغان از هفت محصول به ۱۷ محصول افزایش یافته است، افزود: ۱۷ قلم محصول متنوع در کشت و صنعت مغان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود که همه این محصولات در یک فرآیند فرآوری و تجاری‌سازی به نقطه مطلوب و کیفی رسیده است.

وی اظهار کرد: در سال‌های اخیر بحث کیفیت و برندینگ محصولات کشت و صنعت مغان در کنار فعال کردن واحد بازرگانی بین‌المللی و ارتباطات جهانی مورد توجه قرار گرفته و برای تقویت این حوزه تلاش می‌شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ادامه داد: در مسیر تقویت بازرگانی بین‌المللی و افزایش صادرات محصولات کشت و صنعت مغان تلاش شده تا علاوه بر ارتقای کیفی تولید محصولات متنوع به بسته‌بندی و تبلیغات مختلف این محصولات توجه جدی شود.

به گزارش ایرنا، مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان که هم‌اکنون به عنوان زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود، در زمینه تولید محصولات کشاورزی، دامی و صنایع وابسته با ۲ هزار و ۷۰۰ نفر نیروی انسانی شاغل فعالیت می‌کند و به عنوان پیشانی تولید بخش کشاورزی استان در حال فعالیت و تولید است.

این مجموعه بزرگ اقتصادی به عنوان بزرگترین شرکت کشت و صنعت کشور با داشتن اراضی وسیع زراعی به مساحت بیش از ۲۰ هزار هکتار زمین زراعی، ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولید غذای دام و سایر نیاز‌های حوزه کشاورزی از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

وسعت اولیه کشت و صنعت مغان به عنوان بنگاه عظیم اقتصادی در شمال استان اردبیل ۶۰ هزار هکتار بود، ولی به علت واگذاری به کارکنان، عشایر ساکن در محدوده و نیز فروش بخشی از اراضی، هم‌اکنون تنها ۲۷ هزار هکتار در دست کشت و صنعت مغان قرار دارد که ۲۳ هزار هکتار آن قابل کشت است.

برچسب ها: اردبیل ، دامغان ، کشاورزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار