معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام خبر داد:
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام از اخذ مجوز اعطای کمک هزینه تحصیلی به داوطلبین برتر کنکور سراسری از هیات امنا در دانشگاه خبر داد و گفت: این دستورالعمل در سال جاری اجرایی و در دفترچه کنکور سراسری نیز اطلاعات آن درج خواهد شد و داوطلبانی که موفق به کسب رتبه اعلامی در دفترچه مطابق دستورالعمل شوند و دانشگاه ایلام را برای تحصیل انتخاب کنند، می توانند از این تسهیلات که موارد زیادی را شامل می شود، بهره مند گردند.
کد خبر: ۱۱۱۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹ 09 August 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ کریم کوخایی زاده در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت : دانشگاه ایلام در دوره مدیریت جدید موفق به اخذ مجوز قطعی 14 رشته تحصیلی جدید در مقاطع تحصیلی مختلف از دفتر گسترش آموزش عالی وزارت عتف شده که از این تعداد سه رشته در مقطع کارشناسی، ده رشته در مقطع کارشناسی ارشد و یک رشته در مقطع دکتری است و همچنین موافقت اولیه این دفتر در چهار رشته دیگر در مقطع کارشناسی تاریخ محض، کارشناسی ارشد حقوق جزا و کارشناسی ارشد مکانیک دریافت شده و ابلاغیه نهایی آنها در دستور کار حوزه معاونت آموزشی وزارت قرار دارد.

وی به آزمون های برگزار شده در دانشگاه ایلام اشاره کرد و افزود: با توجه به رسالت اجتماعی دانشگاه ها، دانشگاه ایلام در جهت خدمت به هم استانی ها اکثر آزمون های سازمان سنجش و استخدامی را برگزار می کند از جمله آزمون سراسری، آزمون کارشناسی ارشد، آزمون دکتری تخصصی، آزمون های استخدامی و دیگر آزمون ها. بطوری که برخی از این آزمون ها در استان های مجاور برگزار می شده ولی دانشگاه جهت رفاه حال هم استانی ها برگزاری آنها را بر عهده گرفته است.

وی به تصویب چندین شیوه نامه جدید در حوزه های مختلف معاونت آموزشی در دانشگاه ایلام اشاره کرد و گفت: شیوه نامه جدید به کارگیری مدرسین مدعو، شیوه نامه جدید انتخاب اعضای هیات ممیزه دانشگاه و کمیسیون های آن، شیوه نامه جدید سرآمدان آموزشی در سطح گروه ها و دانشکده ها و دانشگاه در دانشگاه ایلام در این مدت تدوین شده است.

کوخایی زاده یادآور شد : زیر ساخت هایی که جهت آموزش الکترونیکی در دانشگاه از دوران کرونا آغاز شده هم اکنون نیز در کنار آموزش های حضوری برای یادگیری هرچه بیشتر مباحث برای دانشجویان قابل استفاده است.

وی با اشاره به اینکه در دبیرخانه هیات اجرایی جذب دانشگاه بطور مستمر جلسات برگزار می شود، بیان داشت: بیش از 101پرونده تبدیل وضعیت، استخدام و پرونده های دیگر از دانشگاه ایلام و سایر موسسات اموزش عالی دولتی و غیردولتی در دست اقدام و پیگیری هستند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام از صدور احکام کارگزینی 9 نفر از اعضای هیات علمی جدیدالاستخدام که در فراخوان های مختلف دانشگاه شرکت کرده بودند خبر داد و افزود: بیش از ۲۰ عضو هیات علمی نیز تا قبل از مهرماه احکام کارگزینی آنها صادر خواهد شد و تعداد ۲۱ پرونده متقاضیان تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی آزمایشی و 28 نفر نیز از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی از آبان ماه ۱۴۰۰ تا کنون انجام شده است.

و در خصوص فراخوان جذب عضو هیات علمی برای اردیبهشت ماه مقدمات کار در دانشگاه انجام شده و دانشگاه نیازهای خود را به مرکز جذب وزارت عتف اعلام کرده است، ولی مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت هنوز اطلاع رسانی نکرده است.

وی به پرونده تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی ایثارگر از پیمانی به رسمی قطعی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: پرونده ۳ نفر از این عزیزان به طور کامل مطابق بند پ ماده ۹۰ انجام شده و ۳ پرونده دیگر نیز مقدمات آن انجام شده است و با موافقت مرکز جذب احکام آنها نیز در آینده نزدیک صادر خواهد شد.

جلسات مختلفی با اساتید و صاحب نظران دانشگاه در جهت بالا بردن کیفیت آموزش و در راستای برنامه طرح تحول در نظام آموزش برگزار شده که ان شاءالله این برنامه بزودی تدوین و جهت اجرا به وزارت علوم اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار