اجتماع تجدید عهد هیأت‌های مذهبی و مهاجرین افغانستانی مقیم قم با حضرت بقیّة‌اللَّه الاعظم(عج) همزمان با سالروز بزرگداشت شهدای مدافع حرم در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۱۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷ 10 August 2023

به گزارش تابناک استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی قائم مقام حوزه‌های علمیه کشور در این اجتماع با گرامیداشت رشادت‌های تیپ فاطمیون اظهار داشت: جوانان تیپ فاطمیون در دفاع از حرم اهل بیت(ع) حماسه آفریدند و شجاعت، تقوا و عظمت روحی شهدای فاطمیون در تاریخ ماندگار می‌شود.

وی با اشاره به نقش اثربخش تربیتی والدین شهدا افزود: شهدای فاطمیون با ایمان و تقوایی که داشتند برای دفاع از اسلام مشتاق پروازکردن بودند.

ملکی با بیان اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم، اظهار داشت: خون شهید جامعه را از خواب‌آلودگی نجات می‌دهد.

قائم مقام حوزه‌های علمیه با محکوم‌کردن اهانت به قرآن کریم در کشورهای اروپایی، گفت: امروز همه جبهه کفر و نفاق متحد شدند تا نور قرآن و خدا را خاموش کنند اما در مقابل آنها این مؤمنان هستند که جهاد می‌کنند و این اراده الهی است که مستکبران نابود شوند.

وی اظهار داشت: جوانان غیور فاطمیون به مادیات پشت پا زده‌اند و خدای سبحان با مؤمنان اینچنینی اراده کافران را محو می‌کند.

ملکی استقامت در راه دین را مهم دانست و افزود: خیلی‌ها انقلابی و مومن بودند اما انقلابی و مومن نماندند. ما هم امروز به حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) عرض می‌کنیم که همچنان پای عهد و پیمان ایستاده‌ایم و جان و مال می‌دهیم ولی پای حرفمان می‌ایستیم.

 

گفتنی است با وجود مشارکت و همراهی نهادهای مختلف در برگزاری این اجتماع، تمامی عوامل اجرایی این رویداد اعم از قاری قرآن، مداح، گروه سرود، مجری و خادمان از افغانستانی‌های مقیم قم بودند.

در پایان این برنامه، عهدنامه‌ای با عنوان «عهد مشترک با جانان» قرائت شد و افغانستانی‌های مقیم قم با شعار لبیک یا مهدی(عج) بندهای این عهدنامه را تائید کرده‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار