کد خبر: ۱۱۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 14 October 2015

معاون امور عمرانی استاندار البرز گفت: با توجه به اینکه حدود 80 درصد جمعیت استان البرز در شهرستان کرج قرار دارد به دنبال فراهم کردن تمهیدات و امکاناتی هستیم که مراکز جمعیتی در مواقع بحران دچار آسیب کمتری شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، هیربد معصومی در جلسه شورای هماهنگی بحران که ظهر امروز در استانداری البرز برگزار شد با اشاره به اینکه مشکلاتی به سبب تازه تاسیس بودن استان در البرز وجود دارد، اظهار داشت: براساس گزارشات هواشناسی امسال برکات و نعمات خداوند در کشور خوب است و جبران مافات گذشته می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته در شرایط نامناسب به سر می‌بردیم، افزود: در سال جاری با توجه به اقلیم استان، بارش شدید برف و باران پیش بینی می‌شود و زمستان خوبی پیش رو داریم.

معاون امور عمرانی استانداری البرز با اشاره به اینکه این موضوع را به فال نیک می‌گیریم و به عنوان شورای هماهنگی بحران استان آمادگی بارندگی مفصل را داریم، تصریح کرد: با این روند دغدغه کم آبی و کیفیت نامناسب آبی استان که در روستاها بیشتر نمود دارد و نمی‌توانیم کاری در این زمنیه انجام دهیم، برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه معضل در استان بسیار زیاد است، گفت: آبفای روستایی در استان البرز تلاش می‌کند تدابیری اتخاذ کند تا این مشکلات به حداقل برسد.

معصومی با اشاره به ابلاغیه سازمان مدیریت بحران کشور که به استان‌ها ابلاغ کرده است، خاطرنشان کرد: از استان‌ها درخواست شده آمادگی لازم برای مقابله و پیش بینی تدارکاتی برای کاهش خسارات احتمالی داشته باشند.

معاون استاندار البرز به 12 مورد در این راستا که باید در اولویت کاری استان ها قرار گیرد، اشاره و بیان کرد: پاکسازی معابر، آبراهه‌ها و خطوط ریلی کشور، لحاظ تمهیدات لازم در حوزه درون شهری و نیز تامین انرژی، آمادگی ادارات جهاد کشاورزی، کنترل امراض مسری، حمل و نقل جاده‌ای و مشکلات ناشی از بارندگی‌ها و برف و کولاک، تامین کالاهای استراتژیک، آمادگی هلال احمر و تجهیز پایگاه‌های امدادی از جمله این موارد محسوب می‌شود.

وی همچنین آمادگی برای تجهیزات و تمهیدات در مورد مناطقی که در معرض بحران قرار گرفته اند و تعمیرات سالانه نیروگاه‌ها برای فصول سرد، آمادگی نیروهای نظامی و انتظامی برای خدمات رسانی در شرایط اضطرار و نیز تشکیل جلسات شورای هماهنگی بحران و برنامه‌ریزی‌های لازم را از دیگر موارد ذکر شده توسط سازمان مدیریت بحران کشور خواند.

جانشین رئیس شورای هماهنگی و مدیریت بحران استان البرز با بیان اینکه کمبودها در حوزه بحران باید احصا شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حدود 80 درصد جمعیت استان البرز در شهرستان کرج قرار دارد باید توجه ویژه به این منطقه داشته باشیم و در این راستا به دنیال فراهم کردن تمهیدات و امکاناتی هستیم که مراکز جمعیتی در مواقع بحران دچار آسیب کمتری شوند.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی البرز گزارش کار فعالیت‌های خود را در جلسه آینده ارائه کنند تا بر اساس آن تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

معصومی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به اقدامات مربوط به طرح‌های پیشگیرانه دارد، افزود: معاون رئیس جمهور اعتبار ویژه‌ای برای این طرح‌ها در نظر گرفته است تا اقداماتی برای جلوگیری از ایجاد شرایط بحرانی در نظر گرفته شود و دستگاه‌ها نیز برای دریافت منابع از وزارتخانه مطبوع خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه حوادث آتش سوزی ناشی از زلزله به مراتب بیشتر از صدمات ناشی از آوار است، رسیدگی به این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون استاندار البرز همچنین از مدیران دستگاه‌هایی که در جلسه حضور نیافتند گله کرد و گفت: در صورتی که دلیل موجه برای عدم حضور در جلسه وجود داشته باشد نیز باید اطلاع‌رسانی از قبل صورت گیرد و مدیران غایب این جلسه باید به صورت کتبی علت عدم حضور خود را توضیح دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار