کد خبر: ۱۱۱۹۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲ 10 August 2023

اختصاصی هما خوزستان
افشار پرویزی بابادی

فصل تابستان و تعطیلی مدارس از نیمه گذشته است دانش آموزان در این سه ماه فرصت زیادی برای استراحت، تفریح، ورزش، شرکت در کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های به دور از حضور در مدارس داشته‌اند که معمولاً برای آنها لذت بخش است و جذابیت بیشتری دارد در این میان خانواده‌ها باید توان علمی ورزشی و استعدادهای فرزندان را شناسایی کنند و با پرورش آنها و گام گذاشتن و معرفی و راهنمایی آنها در مسیر درست سعی در رشد و ارتقای سطح مهارت آنها داشته باشند.

شرکت در کلاس‌های فرهنگی، مذهبی و قرآنی یکی از موضوعات مهمی است که در ایام تعطیلات مشتاقان زیادی دارد حضور در کلاس‌های قرآنی برای کودک نوجوان و جوان الطاف زیادی دارد آشنایی با مباحث قرآنی، حفظ قرآن، طریقه صحیح خواندن قرآن و درک مفاهیم و معنای قرآن و تفسیر آن لطفی ارزشمند تجربه‌ای گرانقدر است که می‌تواند برای آنها مزایای زیادی داشته باشد.

طریقه درست زندگی کردن به کار بردن آموزه‌های الهی در زندگی فردی و اجتماعی به رشد شخصیت فرزند کمک شایانی می‌کند. خانواده‌ها همیشه نگران آینده و سرنوشت فرزند خود هستند گاهی برای موفقیت در یک رشته ورزشی یک رشته تحصیلی یا یک حرفه حاضرند هزینه‌های سنگینی را متقبل شوند تا خوشحالی و سربلندی فرزندانشان را ببینند اما نباید از این نکته غافل شویم که طریقه درست زندگی کردن گام برداشتن در مسیر الهی با آموزه‌های قرآن کریم که سخن ناب خداوند است و چراغ هدایت بر روی زمین است خود بزرگترین موفقیت برای فرزندان است.

والدین همانگونه که به خوراک، پوشاک، مسکن و تامین مایحتاج زندگی دقت زیادی دارند تا فرزندانشان در رفاه و آسایش پرورش یابند باید رشد فکری و معنوی آنها را نیز در نظر بگیرند تا تغذیه روح و خوراک روان آنها از منبعی درست تامین شود و هدایت فکری عقلی و عملی آنها در مسیر نور الهی باشد و به منزلگه رستگاری برسند.

آنها باید بر حذر باشند که غفلت و کوتاهی در قبال کودکان نوجوانان و جوانان در دنیای دیجیتالی کنونی که دشمنان و بیگانگان در کمین نشسته‌اند می‌تواند آنها را به بی‌راهه‌ها آسیب‌ها بکشاند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار