کد خبر: ۱۱۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸ 14 October 2015

فرمانده انتظامی البرز گفت: برای ایام محرم و صفر امسال و به ویژه در دهه نخست، بیش از 4 هزار نفر به عنوان پلیس‌یار محرم در استان البرز ساماندهی شده‌اند.

بخشعلی کامرانی صالح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: هر ساله در ایام محرم و صفر، مردم ولایی و شیعه ایران اسلامی با برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان، بر تداوم راه امامت و ولایت تاکید می‌کنند.

وی تصریح کرد: این مراسم‌ها به طور کامل مردمی برگزار شده و تمام شیعیان و حتی بخش مهمی از اقلیت‌های مذهبی نیز در این امر مشارکت می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان البرز افزود: در این ایام ماموران نیروی انتظامی به صورت شبانه‌روزی در آماده‌باش بوده و تلاش ویژه‌ای دارند تا نظم و امنیت عزاداران حسینی (ع) و هیئت‌های مذهبی به طور کامل برقرار باشد.

کامرانی صالح گفت: تحقق این مهم به طور قطع بدون همکاری و همراهی مردم محقق نمی‌شود و شاهد هستیم که تعامل بسیار خوبی بین مردم و پلیس برای برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری حسینی (ع) برقرار می‌شود.

وی بیان داشت: پلیس در این زمینه طرح‌های ویژه‌ای در دستور کار دارد که یکی از این طرح‌ها تشکیل پلیس‌یار محرم است.

فرمانده انتظامی استان البرز افزود: برای ایام محرم و صفر امسال و به ویژه در دهه نخست، بیش از 4 هزار نفر به عنوان پلیس‌یار محرم در استان البرز ساماندهی شده‌اند.

کامرانی صالح با تاکید بر اینکه باید حرمت برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) حفظ شود، از مدیران هیئت‌های مذهبی و مداحان خواست تا بیشترین تلاش را در این زمینه انجام دهند.

وی افزود: یکی از مسائلی که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، نحوه برگزاری مراسم عزاداری است به صورتی که مزاحمتی برای مردم ایجاد نشود.

این مسئول ادامه داد: در این راستا، هماهنگی‌هایی میان کلانتری‌ها و مدیران هیئت‌های عزاداری انجام شده و نحوه، زمان و مسیر حرکت دسته‌های عزاداری به طور کامل مشخص شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار