رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه قضا در انجام وظایف و رسالت خود در موضوع انتخابات با هیچکس شوخی ندارد.
کد خبر: ۱۱۲۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳ 13 August 2023

به  گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس کل دادگستری استان در نشست ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی، اخلال در امنیت و سلامت انتخابات را خط قرمز دستگاه قضایی برشمرد و گفت: دستگاه قضایی با تمام توان با جرائم و تخلفات انتخاباتی و افرادی که امنیت انتخابات را مخدوش کنند برخورد خواهد کرد.
محبوب افراسیاب ضمن تاکید بر لزوم رعایت اخلاق و تقوای سیاسی در انتخابات افزود: یکی از معیار‌های شناخت کاندیدای اصلح، پایبندی به آموزه‌های اخلاقی و شرعی است و کاندیدا‌ها در تبلیغات انتخاباتی خود، از هر گونه دروغ و فریب برای جلب نظر مردم به طور جدی بپرهیزند.
وی، اخلاق و تقوای سیاسی را حلقه مفقود تبلیغات انتخاباتی دانست و ادامه داد: اخلاق و تقوای سیاسی در تبلیغات انتخاباتی باید رعایت شود.
رئیس کل دادگستری استان با تاکید بر اینکه دستگاه قضا در امر انتخابات کاملا بی طرفانه عمل می‌کند گفت: برای تحقق اخلاق سیاسی در انتخابات، رعایت بی طرفی همه مسئولان در قبال داوطلبان، همکاری کامل مسئولان و ادارات با نهاد‌های مجری انتخابات و رعایت قانون تبلیغات توسط نامزدها ضروری است.
دادستان مرکز استان نیز در این نشست با بیان اینکه سیاست دستگاه قضایی در موضوع تخلفات انتخاباتی سیاست پیشگیرانه است، گفت: در صورت بروز هرگونه تخلف و یا اقدامی که سلامت انتخابات را خدشه دار کند دستگاه قضایی با عامل یا عاملان برخورد قانونی می‌کند.
ملک حسینی با اشاره به رسم غلط استفاده از سلاح در تبلیغات انتخاباتی، گفت: افرادی که از اسلحه گرم استفاده می‌کنند به‌موجب قانون روانه زندان می‌شوند و تا بعد از انتخابات در حبس خواهند بود چرا که باید این رسم غلطد برچیده شود.
هاشمی مهر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار در این نشست با اشاره به تبلیغات زود هنگام برخی از نامزدها گفت: تبلیغات زود هنگام انتخاباتی در فضای مجازی و حقیقی جرم است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
صالحی بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با برشمردن برخی از آفت‌های زمان تبلیغات و حین انتخابات گفت: تخریب رقیب، توهین و افترا، تخریب دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و نیرو‌های امنیتی، استفاده از اموال عمومی بر له یا علیه کاندیدا‌ها، دامن زدن به تعصبات قومی و ایجاد شکاف فرهنگی، وعده‌های دروغ و خارج از حوزه اختیارات نماینده و خرید و فروش رای از جمله آفت‌ها و آسیب‌های انتخابات هستند که همه باید در جهت اصلاح این آسیب‌ها و برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور تلاش کنیم.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های رسانه ملی برای پوشش خبر‌های انتخابات، گفت: تدارکی دیده شده تا همه نامزد‌های انتخابات بتوانند برنامه‌ها و طرح‌های خود را از طریق رسانه ملی به گوش مردم برسانند.
امیر رئوف افزود: اگر تخلفات انتخاباتی در رسانه ملی برای مردم و عوامل اجرایی انتخابات تبیین شود می‌تواند در کاهش این تخلفات اثر گذار باشد.
رئوف اضافه کرد: راهبرد دشمن در مقوله انتخابات ناامید کردن مردم است و مردم نباید در دام دشمن کنشگر باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار