رئیس حوزه هنری استان زنجان به تولید مستند روضه خانگی فاطمیه شهرستان سلطانیه در دهه اول محرم و پخش آن از شبکه یک اشاره کرد و گفت: این مستند روایت یک روضه خانگی در منزل خانواده شهدا است که هر ساله در ایام محرم با برگزاری روضه‌ خانگی پذیرای عزاداران سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) است.
کد خبر: ۱۱۲۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸ 13 August 2023

به گزارش تابناک زنجان، امیر نعمتی، رئیس حوزه هنری استان زنجان؛ در بازدید از خبرگزاری فارس به مناسبت گرامیداشت هفته خبرنگار به تولید مستند روضه خانگی فاطمیه شهرستان سلطانیه در دهه اول محرم و پخش آن از شبکه یک اشاره کرد و اظهار داشت: این مستند روایت یک روضه خانگی در منزل خانواده شهدا است که هر ساله در ایام محرم با برگزاری روضه خانگی پذیرای عزاداران سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) است که وجهه زیست‌بومی دارند.

رئیس حوزه هنری استان زنجان افزود: مستند روضه خانگی فاطمیه شهرستان سلطانیه به کارگردانی میثم سیفی و حسن مهرآذر از تولیدات حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان و مربوط به عزاداری بانوان فاطمیه شهرستان سلطانیه است.
وی در تشریح برنامه‌های اجرا شده حوزه هنری در ایام محرم به گردآوری خرده روایت‌های حسینیه اعظم و یوم‌العباس زنجان به عنوان یکی از برنامه‌های ملی و شاخص این نهاد فرهنگی در این ایام اشاره کرد و گفت: جمع‌آوری خرده روایت‌های حسینیه اعظم و یوم‌العباس زنجان در سه بخش خاطره‌نگاری مکتوب، عکاسی و مستندسازی با هدف نشان دادن خرده روایت‌های اثرگذار، که در سال‌های گذشته برای افراد متولی این مکان معنوی در اجتماع عظیم عزاداران حسینی در یوم‌العباس اتفاق افتاده و مردم ندیده‌اند، برگزار شد و به همین منظور تعدادی از نویسندگان ادبیات پایداری از سراسر کشور در زنجان و در بین مردم و متولیان برگزاری دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان حضور یافته و در خصوص سوژه‌های شناسایی شده مصاحبه و آن‌ها را ثبت و ضبط خواهند کرد.
نعمتی برگزاری نخستین سوگواره ملی عکس «راوی عشق» و برگزاری شب شعر عاشورایی «بعد از سه روز...» با همکاری زینبیه اعظم زنجان را از دیگر برنامه‌های فرهنگی هنری برگزار شده این نهاد در ایام محرم اشاره کرد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان همچنین دیدار با تعزیه‌خوانان پیشکسوت استان ذیل برنامه «دیدار هنرمند ماه» که همزمان با نخستین روز از ماه محرم با حضور در منزل تعزیه‌خوان پیشکسوت میرزا اسملی رحیمی برگزار و از بیش از ۶۰ سال فعالیت وی در هنر تعزیه‌خوانی تقدیر و قدردانی شد.
پخش مستند کوتاه «دم‌نوش» از شبکه استانی اشراق، تولید مجموعه پوستر «با کاروان مرثیه» در راستای معرفی شعرای آئینی متوفی زنجان که در عصر خود تأثیرگذار و موثر بودند و برپایی نمایشگاه مجازی عکس‌نوشته «با عاشوراییان»؛ شامل ۲۰ عکس منتخب از عکس‌های دوره‌های قبلی سوگواره ملی عکس «با عاشوراییان» به همراه اشعاری از شعرای آئینی و بومی استان از جمله برنامه‌هایی حوزه هنری استان زنجان در ایام محرم بود که نعمتی به آن‎ها اشاره کرد.

در پایان این بازدید، امیر نعمتی به برنامه‌ریزی و هماهنگی برنامه‌هایی متناسب با زیست‌بوم استان اشاره کرد که در ایام اربعین و هفته دفاع‌مقدس در قالب برنامه‌های ملی و استانی برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار