مدیرکل بازرسی استان البرز از مدیران دستگاه‌ها در خواست کرد که شفاف سازی و فسادستیزی در درون سیستم اداری را سرلوحه کار خود قرار دهند و گفت: برخی مدیران در عزل و نصب‌های داخلی شایستگی‌ها را لحاظ نمی‌کنند. چگونگی انتصابات در سازمان بازرسی بررسی می‌شود.‌
کد خبر: ۱۱۲۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲ 14 August 2023

ورود سازمان بازرسی بر عزل و نصب مدیران سفارشی

به گزارش «تابناک البرز» محمدتقی حاجی مشهدی، مدیر کل بازرسی استان البرز در نشست شورای اداری شهرستان فردیس که صبح امروز برگزار شد، با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور  یک سیستم نظارتی و از ابزارهای نظارتی قوه قضائیه است، گفت: نظارت بر  اجرای صحیح قوانین و مقررات و برقراری حسن انجام امور در دستگاه‌های اداری وظیفه سازمان بازرسی است. سازمان بازرسی برای ورود به موضوعات مختلف در دستگاه‌های دولتی، نیمه‌دولتی، عمومیِ غیردولتی و هر سیستمی که  به نحوی از دولت، بیت المال و بودجه عمومی کمک می‌گیرد و یا دولت به نحوی بر آن نظارت می‌کند،صلاحیت دارد. 

وی با اشاره به کمبود نیرو و امکانات لازم برای نظارت بر اجرای قانون در دستگاه‌ها، شناسایی مسائل کلیدی و دغدغه‌های عمومی مردم در استان را  اولویت های اداره کل بازرسی استان ذکر کرد و افزود: مقدمه حل مسائل اساسی استفاده از افراد با تجربه و متخصص است. در حالیکه پاشنه آشیل مشکلات ما این است که افراد باعرضه تر در حاشیه قرار گرفته و بی‌تجربه‌ها و غیرمتخصص‌ها به مسؤولیت می‌رسند‌.  مدیران سفارشی بلای جانمان شده اند و این در خدمت‌رسانی به مردم و افزایش حجم پرونده‌های قضائی که به دلیل بی عرضگی مدیران است، خودش را نشان می‌دهد.   

ضرورت فساد ستیزی در دستگا‌ه‌ها

این مقام مسؤول گفت: یکی از موارد آسیب زا در حوزه اداری، فساد اداری است که مثل خوره به جان این سیستم افتاده و روزبه روز دامنه آن بیشتر می‌شود. بهترین روش مبارزه با فساد، درون دستگاهی و شفاف سازی از سوی مدیران در هر دستگاه است.‌‌ در هر اداره باید فساد کنترل شود و اگر جرمی اتفاق بیافتد،  مدیر مکلف است افراد محرم در اداره را به دادستان معرفی کند. 

وی افزود: درخواست ما این است که مدیران به  فسادستیزی روی بیاورند و سیستمشان را سالم و شفاف نگه دارند تا شاهد افزایش رضایتمتدی شهروندان باشیم. چرا که یکی از مولفه های افزایش مشارکت در انتخابات امیدواری در جامعه است که بر اساس حسن جریان شکل می گیرد و  این به نظام  مشروعیت می‌دهد.

حاجی مشهدی اضافه کرد: برخی مدیران در عزل و نصب های داخلی هم شایستگی‌ها را لحاظ نمی‌کنند.  طی یک برنامه‌ریزی کلان در سازمان بازرسی، امسال چگونگی انتصابات در استان بررسی می شود.

پروژه‌های نیمه تمام استان زیر ذره بین سازمان بازرسی

‌وی با بیان اینکه  دغدغه ما در سال جاری به جای پرداختن به موضوعات بی‌اهمیت، توجه به موضوعات کلان است؛ افزود: پروژه‌های نیمه تمام البرز  یکی از آسیب‌های پرهزینه استان است.  برخی از پروژه‌ها بیش از ۱۵ سال نیمه تمام مانده است. طی آسیب شناسی انجام شده، از دلایل عدم تکمیل  پروژه‌ها، نداشتن مطالعات درست، عدم  اولویت سنجی و عدم پیش بینی و پیگیری لازم برای تداوم اعتبارات است.  

مدیرکل سازمان بازرسی البرز املاک قولنامه ای و کم آبی‌ها را از جمله دیگر مشکلات استان برشمرد و گفت: در استان البرز برخی باغات با محصولات روی درخت درحال خشک شدن است در حالیکه  ویلاباغ‌های خوش‌نشینی داریم که  کارهایی انجام می‌دهند و انشعاب از پشت کنتور می‌گیرند. متولیان امر نظارت و ضابطین به ویژه دستگاه‌های خدمت‌رسان باید کمک کنند.

وی عدم وجود زیرساخت های را ترجیع بند مشکلات در شهرستان‌های استان البرز به ویژه فردیس  دانست و افزود: این مشکلات در فردیس سر ریز کرده و بیش از سایر نقاط مشهود است. عدم وجود زیرساخت‌ها و عدم استقرار ادارات  مردم را اذیت می‌کند، ماحتما  در استان پیگیری می‌کنیم. این موضوعات اساسی شهرستان است.

این مقام مسؤول گفت: یکی از دغدغه‌های استاندار البرز پیگیری مدیران‌کل استان برای اعتبارات ملی است. دستگاه‌های شهرستان اعتبارات و کمبودها را از مدیران کل استان منعکس کنند و ما حاضریم در این بخش کمک و پیگیری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار