با توجه به درپیش بودن اربعین حسینی، تاکنون درخواست بیش از ۹ هزار نفر برای صدور گذرنامه زیارتی در استان خراسان جنوبی ثبت شده است.
کد خبر: ۱۱۲۰۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲ 14 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی و به نقل از خبرگزاری فارس، با توجه به درپیش بودن اربعین حسینی و نیاز مردم برای دریافت خدمات گذرنامه و تأکید بر رعایت الزامات این سفر معنوی به ویژه گذرنامه، مردم در سراسر کشور می‌توانند خدمات گذرنامه‌ای دریافت کنند از جمله در استان خراسان جنوبی نیز تاکنون درخواست بیش از ۹ هزار نفر برای صدور گذرنامه زیارتی ثبت شده است.

بنا به اعلام حسین ظهوری مدیرکل پست خراسان جنوبی، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران از تخفیف ۷۵ درصدی تعرفه پست برای ارسال گذرنامه‌های زیارتی خبر داد.

وی در این ارتباط بیان کرد: امسال تدابیر ویژه‌ای از سوی نیروی انتظامی و اداره گذرنامه بابت صدور گذرنامه‌های زیارتی اعمال شده که ما هم در شرکت ملی پست تصمیم گرفتیم، ۷۵ درصد تعرفه‌های حمل و توزیع گذرنامه‌های زیارتی به هموطنان تخفیف داده شود.

همچنین حسین ظهوری از مردم استان خواست، با توجه به اینکه به ایام اربعین حسینی نزدیک می‌شویم چنانچه نیاز به تمدید یا تقاضای صدور گذرنامه دارند، هرچه سریع‌تر اقدام و این کار را به ایام منتهی به اربعین حسینی موکول نکنند.

وی خاطرنشان کرد: در ایام عادی گذرنامه‌ها را دو تا سه روزه توزیع می‌کنیم، و این زمان ممکن است در ایام نزدیک به اربعین بیشتر شود، به همین سبب درخواست می‌کنیم هموطنان در اسرع وقت برای صدور گذرنامه هایشان اقدام کنند.

ثبت درخواست بیش از ۹ هزار نفر برای صدور گذرنامه زیارتی

به به اعلام جانشین معاونت اجتماعی انتظامی خراسان جنوبی، تاکنون ۹ هزار و ۱۵۶ هزار درخواست گذرنامه زیارتی اربعین در خراسان جنوبی ثبت شده است که از این میزان ثبت درخواست بیش از ۴ هزار گذرنامه صادر و تحویل پست شده است.
سرهنگ ملک‌آبادی با بیان اینکه صدور گذرنامه زیارتی با مبلغ ۵۰ هزار تومان در مدت زمان بین ۳ تا ۵ روز انجام می‌شود، افزود: اعتبار این گذرنامه‌ها ۵ ساله بوده و صرفاً برای سفر به عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر در نظر گرفته شده است.
جانشین معاونت اجتماعی انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نیرو‌های اداره مهاجرت و گذرنامه استان از ساعت ۶ صبح تا ۷ شب آماده ارائه خدمت به مردم هستند، عنوان کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به اداره گذرنامه واقع در خیابان ارتش جنب ستاد انتظامی بیرجند نسبت به ثبت درخواست گذرنامه اربعین خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: زائران عتبات عالیات نباید دریافت یا تمدید گذرنامه خود را به روز‌های پایانی قبل از سفر موکول کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار