معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه ۴۶ درصد مشترکان کشور بالاتر از الگوی استاندارد آب مصرف می‌کنند، گفت: از سال گذشته برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم برای عبور از تابستان گرم امسال صورت گرفت و در اغلب شهر‌های کشور قطعی آب نداشتیم.
کد خبر: ۱۱۲۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹ 15 August 2023

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از خبرگزاری فارس، هاشم امینی، معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در سفر به استان زنجان اظهار داشت: امسال برای عبور از تابستان، ۱۸ پروژه اضطراری آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۲۸۹ میلیارد تومان در استان زنجان تعریف شده است.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: در همین راستا در سال‌جاری ۲۲ حلقه چاه در نقاط مختلف زنجان حفر و تجهیز و وارد مدار بهره‌برداری شده است.

وی افزود: با رصد و پایش به موقع منابع تامین، از سال گذشته برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم برای عبور از تابستان گرم امسال صورت گرفته بود که در اغلب شهر‌های کشور قطعی آب نداشتیم.

جلوگیری از اخلال درارائه خدمات آبرسانی در ۲۶۹ شهر

امینی بیان داشت: ۲۶۹ شهر دارای تنش آبی در سطح کشور شناسایی شده که با اجرای پروژه‌های اولویت‌دار و اضطراری در این شهر‌ها از اخلال در ارائه خدمات آبرسانی پیشگیری شد.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور سرانه مصرف آب در کشور را ۲۳۰ لیتر برای هر نفر در شبانه روز اعلام و تصریح کرد: از این میزان ۱۹۰ لیتر مربوط به مصرف خانگی و ۴۰ لیتر برای مصارف غیرخانگی بوده است.

وی در ادامه توصیه کرد: هموطنان با اصلاح سبک زندگی و روش‌های مصرف به سادگی می‌توانند سرانه مصرف را به ۱۵۰ لیتر کاهش دهند.

۴۶درصد مشترکین کشور بالاتر از الگوی استاندارد مصرف می‌کنند

امینی با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۶درصد مشترکین کشور بالاتر از الگوی استاندارد مصرف می‌کنند، یادآور شد: مشترکین با رعایت الگوی مصرف در تمام فصول سال، حافظ منابع آبی کشور برای آیندگان خواهند بود.

معاون راهبری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به بسته‌های تشویقی در حوزه برق اشاره کرد و افزود: در حوزه آب نیز برای مشترکین کم مصرف تعرفه‌ها با تخفیف و برای مشترکین با مصرف ۵مترمکعب قبض رایگان می‌شود.

افزایش تعرفه‌های قبض آب برای مشترکین پرمصرف

وی خاطر نشان کرد: در عین حال قبض آب برای مشترکین پرمصرف با تعرفه‌های افزایشی صادر شده و آب بهاء زیاد شامل حالشان می‌شود.

گفتنی است معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی در سفر یک روزه به استان زنجان از پروژه‌های آبرسانی به مساکن ملی، مرکز ارتباط با مشتریان، مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی در حال احداث شهر زنجان، سد تهم، تصفیه خانه فاضلاب روستای تهم، تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب شهر زنجان، سد کینه‌ورس و همچنین تصفیه خانه آب شهرستان‌های ابهر و خرمدره بازدید کرد و در مراسم آغاز رزمایش دفاع از مقر که به صورت سراسری توسط شرکت‌های آب و فاضلاب برگزار شد، حضور یافت.

برچسب ها: زنجان ، آب ، الگوی مصرف آب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار