مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام:
مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام با بیان اینکه روایتگری فرهنگی اربعین بسیار مهم است گفت: از خرداد ماه امسال، اقدام به برگزاری دوره تربیت کنشگران فرهنگی اربعین به منظور روایت زیبایی های اربعین و کنشگری فرهنگی توسط فعالان فرهنگی اربعین نموده ایم.
کد خبر: ۱۱۲۰۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ 17 August 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نجفی در جلسه کمیته فرهنگی ستاد اربعین که در محل دفتر امام جمعه بدره برگزار شد اظهار داشت: این رویداد بزرگ بواسطه ظرفیت ها و ویژگی هایی که در استان وجود دارد و و موقعیت مرز مهران، نسبت به استان های دیگر،بیشتر نگاه ها را به خود معطوف کرده است.

وی افزود: سالانه بیش از سه میلیون نفر وارد استان می شود واین موضوع اول از همه عنایتی است که حضرت اباعبدالله(ع) به مردم  داشته است و ثانیا موقعیت ویژه نسبت به استان های دیگر هم مرز با کشور عراق باعث شده که نگاه ها  به سمت ایلام و مرز مهران معطوف شود.

رییس کمیته فرهنگی اربعین خاطر نشان کرد: همه ما خاطرات زیادی از رویدادهای زیبایی که در زندگی تجربه کرده ایم  داریم و این رویداد های زیبا، بخصوص رویداد های فرهنگی نیاز به روایتگری دارد و باید رویداد های زیبای فرهنگی برای همه روایت شود.

حجت الاسلام نجفی عنوان کرد: مهمترین دلیلی که برای روایت رویداد های فرهنگی، بخصوص رویداد های فرهنگی اربعین وجود دارد، مقابله با روایت  هایی است که دشمن سعی در القا آنها در ذهن جوانان ما دارد و خلاف واقع و مبانی قیام امام حسین(ع) را هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه روایتگری فرهنگی اربعین بسیار مهم و یکی از ماموریت های کمیته فرهنگی اربعین، روایتگری اربعین است، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی استان بعنوان مسئول کمیته فرهنگی اربعین، از خرداد ماه امسال،  اقدام به برگزاری دوره تربیت کنشگران فرهنگی اربعین به منظور روایت زیبایی های اربعین و کنشگری فرهنگی توسط فعالان فرهنگی اربعین نموده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام اضافه کرد: این کنشگران اقدام به ثبت و انتشار این زیبایی ها، و سعی در معرفی ظرفیت های اربعین استان ایلام به دیگر نقاط کشور را خواهند داشت./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار