مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام؛
مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام گفت: کمیته فرهنگی اربعین استان ایلام، در ۱۱ حوزه فعالیت ها و برنامه های خود را اجرا می کند.
کد خبر: ۱۱۲۰۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰ 16 August 2023

به گزارش تابناک ایلام، لطیف صادقی فرماندار ویژه دهلران، در نشست ستاد اربعین دهلران با اشاره به اینکه موکب داران در پذیرایی از زوار نقشی بسیار مهم دارند، گفت: علاوه بر اینکه در شهرستان دهلران زیرساخت های لازم جهت خدمات دهی موکب داران به زائران فراهم میشود، مردم این شهرستان نیز به صورت خودجوش پذیرای زوار خواهند بود. 

وی افزود: تامین زیرساخت ها و پشتیبانی از موکب های مردمی، یکی از مهم ترین برنامه های در دست اقدام ستاد اربعین است و در این رابطه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.
 
همچنین در این نشست حجت الاسلام محمد علی نجفی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: کمیته فرهنگی اربعین در استان ایلام در ۱۱ حوزه فعالیت ها و برنامه های خود را اجرا می کند. 

وی افزود: از مهم ترین برنامه های کمیته فرهنگی اربعین، روایتگری مسایل فرهنگی، آموزش کنشگری فضای مجازی با حضور فعالان رسانه ای، حضور مبلغین، برپایی نماز جماعت، فضاسازی اربعین، معرفی شهدا، مهارت های کودکان، نوجوانان، هنرمندان، حسینه اربعین درمهران، خادمان فرهنگی، بیت الحسین(ع) و رصد مسایل فرهنگی است. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام ادامه داد: همچنین در راستای برنامه های فرهنگی خادمان فرهنگی این کمیته بسته های مختلفی را در راستای بهره وری بیشتر فرهنگی در موکب ها ارائه خواهند کرد.

حجت الاسلام نجفی خاطرنشان کرد: ضروری است اخلاق حسینی (ع) و تواضع در موکب ها مد نظر باشد و از آنجایی که زائران ما به صورت خانوادگی به حرم مطهر مشرف می شوند میز مشاوره خانواده یا ارائه کالای فرهنگی در این مواکب تعبیه شود.

 همچنین حجت الاسلام  موسوی امام جمعه  شهرستان دهلران  نیز در این نشست گفت: کار موکب داران و همه کسانی که در آشپزخانه ها و بحث اسکان زوار اربعین فعالیت دارند، قابل تقدیر است.

وی افزود:ضروری است اخلاص و نظم و برنامه ریزی، ایجاد نمازخانه در موکب ها، استفاده از انتظامات، مکان یابی مناسب برای موکب ها در خدمات رسانی بهتر به زائران حسینی رعایت شود.

 امام جمعه دهلران ادامه داد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد زوار از دهلران تردد می کنند لذا  توجه به زیر ساخت های موکب ها در این شهرستان یک ضرورت است./ع

 

بیشتر بخوانید:

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار