این استان بیش از 18 درصد بار ترافیک جاده‌های کشور را بر دوش نحیف و ضعیف خود می‌کشد و هزینه‌های بسیاری نیز به همین واسطه به البرز تحمیل شده است.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸ 15 October 2015
به گزارش تابناک – البرز: در آخرین قسمت از برنامه طنز خندوانه، یکی از کمدین‌ها که دستی در طنز نویسی دارد،‌ به طعنه گفت: "رفتن به مسافرت در ایران کار مهمی نیست، مهم این است که به مقصد برسی!"
شاید این جمله اغراق‌آمیز باشد، اما نشان دهنده واقعیتی تلخ است.
این واقعیت را می‌توان در جاده‌های البرز دید. استان تازه تاسیس البرز از 3 محور برون شهری مهم و ملی برخوردار است. آزادراه تهران – کرج، کرج – قزوین و بالاخره جاده چالوس.
این استان بیش از 18 درصد بار ترافیک جاده‌های کشور را بر دوش نحیف و ضعیف خود می‌کشد و هزینه‌های بسیاری نیز به همین واسطه به البرز تحمیل شده است.
حال در آخرین و تازه‌ترین گزارش، رئیس پلیس راه استان البرز اعلام کرده است که طی 6 ماه ابتدایی سال 113 نفر بر اثر تصادف در جاده‌های البرز جان خود را از دست داده‌اند.
به عبارتی حداقل هر 2 روز یک نفر در جاده‌های البرز جان خود را از دست می‌دهد.
سرهنگ رضا اکبری تاکید کرده است که این آمار 16 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
به گفته وی " از مجموع متوفیان ناشی از حوادث رانندگی 20 نفر در آزادراه تهران - کرج، 46 نفر آزادراه کرج - قزوین، 11 نفر کرج - چالوس، 25 نفر ساوجبلاغ و نظرآباد و 11 نفر نیز در جاده ماهدشت - اشتهارد بوده است
".
عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، نقص فنی خودروها و ایمن نبودن جاده‌ها از جمله دلایل اصلی این فاجعه سنگین هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار