مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: بیش از 20 کیلومتر از بازه‌های اصلی رودخانه‌های استان در یک‌سال گذشته لایروبی و آزادسازی شده است.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶ 16 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از از به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل، علی حیدری اناری با اشاره به اهمیت آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها اظهار کرد: جلوگیری از دخل و تصرفات غیر مجاز در حاشیه رودخانه‌ها می‌تواند مانع از بروز خسارت و صدمات به اهالی شود و می‌بایست مشکلات این حوزه در اولویت باشد و نواقصات هر چه سریع‌تر رفع شود.

وی افزود: علی رغم تخصیص اعتبارات محدود در بخش ساماندهی رودخانه‌ها، شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در یکسال گذشته بیش از ۲۰ کیلومتر از بازه‌های اصلی رودخانه‌ها را لایروبی، آزادسازی و ساماندهی کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل با تاکید بر تداوم برنامه‌های ساماندهی و آزادسازی رودخانه‌های استان بیان کرد: عملیات شناسایی کلیه بازه‌های اصلی و خطرپذیر رودخانه‌های استان انجام گرفته است و عملیات لایروبی و آزادسازی آن‌ها در سرلوحه برنامه‌های شرکت قرار گرفته است.

حیدری اناری افزود: در این مانورها، تامین آب شرب پایدار به عنوان مهم‌ترین رسالت شرکت مورد تاکید و بررسی قرار گرفته و در ادامه کاهش خسارات ناشی از سیلاب‌ها و حفاظت ازجان و مال مردم نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه حضور در لحظات اولیه سیلاب‌ها و اعزام تجهیزات مورد نیاز در دسترس از دامنه‌دار شدن خسارت ممانعت خواهد کرد تاکید کرد: همکاری با کارگروه‌های عملیاتی استان از جمله‌آب و فاضلاب، مدیریت بحران استانداری، فرمانداری، اورژانس، فوریت‌های پزشکی، هلال احمر و ... در مواقع بروز بحران ناشی از سیلاب و همچنین تشکیل تیم‌های عملیاتی واکنش سریع و حضور بدون فوت وقت در اجرای این مانور‌ها مدنظر است.

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نیز در این جلسه ضمن تبیین وظایف واحد‌های مختلف شرکت در مدیریت سیلاب، هم افزایی واحد‌های مختلف شرکت آب منطقه‌ای و اجرای سریع دستورات بالادستی در بروز بحران‌ها را از اهداف اصلی برگزاری مانور دورمیزی و عملیاتی عنوان کرد.

هادی حبیب‌زاده همچنین با بیان اینکه هزینه در راستای آموزش پرسنل در مواقع بحرانی سرمایه گذاری برای آینده بوده، ادامه داد: تا پایان سال جای ضمن پیگیری برگزاری مرتبط با مدیریت بحران در تلاشیم مانور‌های دورمیزی و عملیاتی دیگری نیز برگزار نماییم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار