رئیس پلیس راهور استان سمنان گفت: تصادف‌های درون‌شهری در استان سمنان در سال جاری، چهار درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۲۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳ 17 August 2023

به گزارش تابناک سمنان  و به نقل از خبرگزاری فارس، سرهنگ تقی کبیری، رئیس پلیس راهور استان سمنان پیش از ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان سمنان با بیان اینکه سال به سال به حجم ترافیک شهر‌ها افزوده می‌شود، اظهار کرد: ورودی خودرو‌ها به شهر‌ها زیاد است و روزبه‌روز بر تعداد وسایل نقلیه افزوده می‌شود و این امر، رشد ترافیک را در پی دارد.

وی با بیان اینکه چند راهکار برای کاهش ترافیک شهر‌ها وجود دارد، اضافه کرد: یک نوع ترافیک طبیعی است؛ مثلاً در زمان بازگشایی مدارس، ادارات یا بعدازظهر‌ها که مردم به مراکز تجاری مراجعه می‌کنند، ایجاد ترافیک طبیعی است.

رئیس پلیس راهور استان سمنان ادامه داد: پیشنهاد ما این است که در تمام مراکز پرترافیک پارکینگ ایجاد شود؛ کمبود پارکینگ در شهر‌های استان سمنان وجود دارد و پارکینگ متناسب با این همه مراکز تجاری وجود ندارد و پارکینگ طبقاتی حتماً باید احداث شود.

کبیری با بیان اینکه مورد بعدی وجود میادین مختلف و نزدیک به هم در شهر‌های استان سمنان است و هرچه تعداد موانع بیشتر شود ترافیک بیشتری را به دنبال خواهد داشت، گفت: وجود میادین زیاد سبب ایجاد ترافیک خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما مخالف بریدگی و موافق دوربرگردان یوشکل و جبهه‌دار هستیم، گفت: هرچه دوربرگردان احداث شود، ما با آن موافقیم؛ چون ایمنی راننده را بالا می‌برد.

رئیس پلیس راهور استان سمنان ادامه داد: وجود تقاطع‌های آنتنی یعنی بریدگی‌هایی که مقابل آن چند معبر فرعی وجود دارد، نیز سبب ایجاد ترافیک می‌شود و حادثه ایجاد می‌کند؛ نظر ما این است که این تقاطع‌های آنتنی حذف شود تا ایمنی افزایش یابد.

کبیری با بیان اینکه در سال جاری ۱۱ نقطه حادثه‌خیز در شهر سمنان شناسایی شده که هنوز مصوب نشده است، گفت: در شاهرود نیز هفت نقطه به‌عنوان نقطه حادثه‌خیز اعلام شده که بر اساس آمار تصادفات مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام اقداماتی که انجام می‌شود باید طبق مصوبات شورای ترافیک استان سمنان باشد، تصریح کرد: خط قرمز ما، حفظ جان مردم است.

رئیس پلیس راهور استان سمنان از افزایش ۳.۸ درصدی برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در چهار ماهه سال جاری خبر داد و گفت: در تخلفات ساکن هم ۴.۶ افزایش داشته‌ایم.

وی با اشاره به خدمات پلیس راهور در استان سمنان بیان کرد: کار‌های خدماتی زیادی انجام می‌دهیم و خدماتی که در این اداره به مردم ارائه می‌شود، شامل شماره‌گذاری، صدور گواهینامه، اجراییات، ترخیص وسایل نقلیه و ... است و در پنج ماه سال جاری، ۱۰۷ هزار خدمات به مردم استان سمنان ارائه شده است.

کبیری با اشاره به اینکه طرح تقاطع غیر هم‌سطح در میدان معلم سمنان نیمه‌کاره باقیمانده است، گفت: این طرح با هزینه زیاد اجرا شد؛ اما افرادی که از میدان مطهری به سمت میدان معلم حرکت می‌کنند و باید از روی پل رد شوند، باز هم از زیر میدان عبور می‌کنند و زیر پل غیرهم‌سطح نباید میدان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه روزانه بالای ۳۰۰ نفر ارباب‌رجوع وارد این اداره می‌شوند، گفت: ۳۲ دستگاه مسؤول ترافیک هستند؛ اما تا تصادفی رخ می‌دهد، همه تنها پلیس را می‌بینند و مشارکت دستگاه‌ها باید افزایش پیدا کند.

رئیس پلیس راهور استان سمنان افزود: برای رفع مشکل خیابان امام سمنان دستگاه‌های عضو شورای ترافیک باید وارد میدان شوند و این موضوع را تعیین تکلیف کنند.

کبیری بیان کرد: تصادفات درون‌شهری استان سمنان در پنج ماه سال جاری چهار درصد افزایش یافته و تعداد فوتی‌ها در تصادفات هغت نفر افزایش یافته و از ۱۰ نفر به ۱۷ نفر در سال جاری رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار