معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور گفت: پروژه مرمت و بازسازی دولتخانه صفوی، گراند هتل و... در قزوین جزو پروژه های ملی بوده و با جذب سرمایه گذار می توان آن را به یکی از جاذبه های مهم گردشگری کشور تبدیل کرد.
کد خبر: ۱۱۲۰۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸ 17 August 2023

به گزارش تابناک قزوین و به نقل از خبرگزاری فارس، محسن کوشش تبار صبح امروز از پروژه‌های مرمت و بازسازی دولتخانه صفوی، بقئه چهار انبیا و کاخ چهل ستون بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چنین مجموعه‌های بی نظیری که به عنوان اماکن مذهبی، اقتصادی و اقامتی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، در سطح کشور وجود ندارد و این اهتمام ویژه مجموعه مدیران ملی و استانی را جهت مرمت و بازسازی این ظرفیت‌های گردشگری می‌طلبد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور افزود: پروژه مرمت و بازسازی دولتخانه صفوی، گراند هتل و... جزو پروژه‌های ملی بوده و با جذب سرمایه گذار می‌توان آن را به یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری کشور تبدیل کرد.

این مقام مسوول تاکید کرد: باید برنامه ریزی‌های لازم جهت معرفی این طرح گردشگری به سرمایه گذاران ملی با سرعت بیشتری انجام شود و با ارائه مشوق‌هایی همچون واگذاری بلند مدت، تسهیلات و... روند جذب سرمایه گذار هموار کرد.

وی اذعان کرد: پروژه احیای دولتخانه صفوی و مرمت گراند هتل نیازمند سرمایه گذاری ملی است و با هماهنگی استانداری قزوین و میراث فرهنگی و با پیگیری‌های معاونت اقتصادی وزارت کشور سعی می‌کنیم در اسرع وقت مقدمات احیای این فضا را فراهم کنیم.

کوشش تبار افزود: معاونت اقتصادی وزارت کشور هم از لحاظ سیاست‌های تشویقی و هم تامین منابع دولتی تلاش خواهد کرد تا به احیای این فضای تاریخی و ماندگار کمک کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور اضافه کرد: این مجموعه باید در وهله نخست برای خود قزوینی‌ها و در وهله بعد در سطح ملی معرفی شود و تمامی این امور باید با یک فازبندی مشخص پیگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار