امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه دولت سیزدهم در این مدت کارهای شاخص و قابل تقدیری انجام داده، گفت: گرانی اجناس و فشار اقتصادی بر مردم سبب می‌شود این خدمات شاخص کمرنگ شود.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴ 18 August 2023

به گزارش تابناک لرستان و به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان، ضمن سفارش همگان به تقوای الهی اظهار کرد: انسان‌هایی که عمرشان را در تقابل با فرامین الهی سپری می‌کنند، چنین افرادی به روایت امیرالمومنین علی (ع) در نهج البلاغه، نابود خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:، اما اگر جوانی عفت پیشه کرد و بدنبال گناه نرفت، به روایت پیامبر اکرم (ص) چنین جوانی در روز قیامت در سایه رحمت الهی قرار دارد.

نمازجمعه قرارگاه و مسجد سنگر است

امام جمعه خرم‌آباد، نمازجمعه را قرارگاه و مسجد را سنگر خواند و افزود: در نمازجمعه نقشه دشمنان خوانده و برای مقابله با آن طراحی لازم انجام گرفته و در مسجد با شیوه‌های مختلف عملیاتی می‌شود.

شاهرخی بیان داشت: دشمن متوجه شده که در نبرد نظامی و فیزیکی موفق نمی‌شود، اما با دروغ‌گویی و تحریف، حیله و تزویر قصد ایجاد بدبینی مردم نسبت به یکدیگر و نسبت به حاکمیت و قصد اختلاف‌افکنی دارد.

وی ادامه داد: مسوولین جمهوری اسلامی می‌دانند که اگر در امور ارزشی عقب‌نشی کنند و با تعلل یا سیاست‌هایی احکام اسلامی در جامعه کمرنگ شود، نه ملت آن را پذیرفته و نه دشمن به این اقدامات راضی می‌شود، چرا که با یک قدم عقب نشینی، دشمن چندین قدم به جلو می‌آید.

دشمن بدنبال التهاب آفرینی و اختلاف‌افکنی است

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به حمله اخیر تروریستی به آستان امام زاده شاهچراغ (ع)، و محکوم کردن این عملیات، خاطرنشان کرد: دشمن کلید خرابکاری را زده و رسانه‌های خارجی و برخی از رسانه‌های داخلی با وقاحت تمام همراهی‌هایی می‌کند، مردم هوشیار باشند که دشمن بدنبال التهاب آفرینی بوده، اما دشمن بداند مثل همیشه شکست خواهد خورد.

شاهرخی به مناسبت ۲۸ مرداد و کودتای ننگین این روز اشاره و تصریح کرد: این کودتا که توسط آمریکا و همراهی حامیان غربی و با همراهی عوامل داخلی رقم خورد، برای ما عبرت است.

وی بیان داشت: دوری دولت مصدق از مردم و روحانیت، از دست دادن سرمایه اجتماعی، مماشات با عوامل نفوذی داخلی و خارجی و همچنین تفرقه و اختلاف‌افکنی بخش‌هایی از پند‌های عبرت آموز کودتای ۲۸ مرداد است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به مناسبت اول شهریورماه و نام‌گذاری آن به نام روز پزشک، افزود: روز پنج شنبه نیز آغاز هفته دولت است که از تلاش‌های دولت سیزدهم و خادمان نظام تشکر می‌کنیم.

دولت فشار اقتصادی را کم کند

شاهرخی با بیان اینکه دولت سیزدهم در این مدت کار‌های شاخص و قابل تقدیری انجام داده، گفت:، اما گرانی اجناس و فشار اقتصادی بر مردم سبب می‌شود این خدمات شاخص کمرنگ شود.

وی ادامه داد: از این رو انتظار می‌رود دولت با استفاده از ظرفیت نخبگان اقتصادی این فشار سنگین و کمرشکن را کم کند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به پیش ثبت‌نام بیش از ۴۸ هزار نفر برای داوطلبی انتخابات مجلس دوازدهم، تصریح کرد: بررسی و استعلام از دستگاه‌های چهارگانه انجام و ثبت نام نهایی از داوطلبان در زمان خود اعلام خواهد شد.

شاهرخی خاطرنشان کرد: امید می‌رود این مشارکت در پیش ثبت‌نام، در روز انتخابات نیز شکل بگیرد.

وی، سلامت انتخابات را یکی از فاکتور‌های مشارکت حداکثری خواند و افزود: قانون در پذیرش و یا عدم پذیرش داوطلبان رعایت شود، همچنین تشکیل هیات‌های اجرایی به عنوان سنگ بنای انتخابات از افراد عادل، دارای حسن شهرت و امین در تحقق سلامت انتخابات نقش دارد.

امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: برخی مسوولان در شهرستان‌ها نشان دادند که حامی فرد یا افراد خاصی هستند، حتی ممکن است در مسوولیتی که بر عهده گرفته این فرد یا افراد دخالت داشتند، بنابراین باید هیچ کدام از این افراد در فرایند انتخابات حضور نداشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار