مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه برداشت لیموترش از باغات این شهرستان آغاز شده است و تا نیمه مهرماه ادامه دارد، گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۵ هزار تن محصول در این شهرستان برداشت و روانه بازار شود.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 19 August 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه برداشت لیموترش از باغات این شهرستان آغاز شده است و تا نیمه مهرماه ادامه دارد، گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۵ هزار تن محصول در این شهرستان برداشت و روانه بازار شود.
او افزود: سطح زیر کشت لیموترش در شهرستان ۹۱۰ هکتار است که از این میزان ۶۹۰ هکتار بارور و ۲۲۰ هکتار غیر بارور است.
رشیدی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان، لیموترش تولیدی از کیفیت و بازار پسندی بالایی برخوردار است و مهم‌ترین ارقام آن در شهرستان پرشین لایم و لیسبون است.


رشیدی با بیان اینکه عمده سطح زیر کشت لیموترش شهرستان مربوط به روستای دادین از توابع بخش جره و بالاده شهرستان است، افزود: محصول تولیدی علاوه بر نیاز داخلی شهرستان برای مصارف تازه خوری به سایر استان‌ها از جمله تهران، بوشهر، کرمان و اصفهان حمل می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی به صورت مستمر با هدف ارتقای دانش باغداران، عملیات به باغی مناسب، استفاده از روش‌های مناسب آبیاری، تغذیه کافی، مبارزه با عوامل خسارت زا به ویژه پیشگیری و کنترل بیماری خطرناک شانکر باکتریایی از عوامل موثر در کیفیت و تولید این محصول است.

برچسب ها: برداشت ، لیمو ، کازرون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار