مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از برنامه‌ریزی برای کاهش قیمت مرغ و میوه در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۱۸۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴ 21 August 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسن رضاپور افزایش قیمت نهاده‌های دامی در سطح کشور را از دلایل افزایش قیمت مرغ دانست و گفت: همه این افزایش قیمت ناشی از عوامل تولید نیست و بخشی از این افزایش قیمت ناشی از دلالی، فساد، انحصار و عدم رقابت در بازار عرضه مرغ است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: تیم اقتصادی استانداری برای کاهش قیمت مرغ اقداماتی در دست انجام دارد و دفتر هماهنگی امور اقتصادی با ورود مستقیم به این بخش در تلاش است تا در راستای منافع تولید کننده و مصرف کننده اقداماتی را انجام دهد.

وی عنوان کرد: به عرضه کنندگان خرده فروش پیشنهاد دادیم شرکت تعاونی فروشندگان تشکیل شود تا مستقیما و بدون واسطه مرغ تحویل کشتارگاه شده و پس از قیمت گذاری در درب کشتارگاه تحویل توزیع کنندگان واقعی شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه به دنبال حذف دلال‌ها در بازار مرغ هستیم، افزود: قیمت مرغ درب مرغداری‌ها باید مشخص و با استان‌های همجوار مقایسه شود و مانند سایر استان‌ها قیمت گذاری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در بازار مرغ یکسری موارد از جمله فساد، انحصار و دلالی وجود دارد که به دنبال حذف آن‌ها هستیم از کاهشی بودن قیمت مرغ خبر داد و گفت: قیمت امروز مرغ ۸۵ هزار تومان تعیین شده و فردا باید به ۸۳ هزار تومان کاهش پیدا کند.

رضاپور با تاکید بر اینکه قیمت مرغ قطعا باید کاهشی شود، گفت: تلاش حوزه اقتصادی کاهش حلقه‌ها و هزینه‌های اضافی در بازار مرغ و حذف عوامل ایجاد افزایش قیمت این کالا است.

وی بر رصد قیمت مرغ در استان‌های همجوار تاکید و عنوان کرد: از ظرفیت سایر استان‌ها برای کاهش قیمت مرغ در استان استفاده می‌کنیم و در صورت لزوم مرغ مورد نیاز را از استان‌های همجوار تامین می‌کنیم.

رضاپور در بخش دیگری از سخنان از ورود مستقیم حوزه اقتصادی استانداری به قیمت میوه در میدان میوه و تره بار خبر داد و با اشاره به اجرای طرح ضربتی کنترل، قیمت‌گذاری و نظارت بر عرضه میوه در میدان میوه در شهر یاسوج گفت: در این طرح قیمت‌ها به صورت هفتگی تعیین و به اتحادیه میوه و تره بار جهت ابلاغ به خرده فروشی‌ها اعلام می‌شود و تاکید شده است که در معرض دید عموم مردم قرار بگیرد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در گذشته میدان میوه و تره‌بار راه‌اندازی شد، اما بنا به هر دلیلی تضعیف شد که حوزه اقتصادی استانداری به قیمت میوه در میدان میوه و تره‌بار ورود کرده و کارشناسان حوزه اقتصادی نیز در میدان حضور دارند.

وی عنوان کرد: نماینده حوزه اقتصادی استانداری، تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، سازمان صمت و اتحادیه میوه و تره بار مرجع قیمت‌گذاری در میدان میوه و تره‌بار هستند و قیمت‌ها با رصد قیمت میوه در میدان میوه و تره‌بار شیراز و هم چنین با در نظر گرفتن قیمت اقلام تولیدی در سطح استان و باغداران هم استانی مشخص خواهد شد.

رضاپور با اشاره به اینکه قیمت بیش از ۷۵ قلم میوه در تمام خرده فروشی و عمده فروشی‌ها مشخص خواهد شد، گفت: کمیته قیمت‌گذاری قیمت میوه را مصوب و به اتحادیه میوه و تره بار ابلاغ خواهد کرد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیش از۱۵ قلم کالا که بیشترین مصرف را در بین مردم داشته باشند را تعیین کردیم و الزام کرده ایم که قیمت‌گذاری این ۱۵ قلم باید با کمترین درصد سود و به نحوی باشد که مردم با کمترین قیمت بتوانند آن‌ها را خرید کنند.

رضاپور از مردم خواست در هنگام خرید به قیمت مصوب شده برای فروش، درجه یک یا دو بودن میوه را مورد توجه قرار دهند، ضمن اینکه تیم‌های بازرسی به طور مداوم در بازار حضور خواهند داشت و اصناف منصف ما هم این طرح را اجرا خواهند کرد.

وی در پایان بر اجرای برنامه‌هایی برای کنترل و نظارت در بقیه حوزه‌ها از جمله ماهی، گوشت، پوشاک و بقیه اقلام خبر داد.
پایان پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار