معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گفت: در ۱۴ شهرستان مناطق محروم با ضریب ۶ و ۷ و ۸ وجود دارد که اولویت سفرهای مدیر کل مناطق محروم ضریب ۸ و ۷ بوده که پس از آن به مناطق محروم ضریب ۶ هم سفر خواهند نمود.
کد خبر: ۱۱۲۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱ 24 August 2023

به گزارش تابناک مازندران، در پی سفر میثم معافی مدیر کل کمیته امداد استان مازندران به مناطق محروم اشکورات رامسر، سه هزار تنکابن و کجور نوشهر، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با ارائه گزارشی از این سفرها در حوزه حمایت اظهار داشت: یکی از اهداف مهم در سفر به مناطق محروم با ضریب ۷ و ۸ ، بررسی "شدت فقر" در این مناطق می‌باشد.

 

بررسی  
 

سید موسی عمادی ترکامی افزود: در ۱۴ شهرستان مناطق محروم با ضریب ۶ و ۷ و ۸ وجود دارد که اولویت سفرهای مدیر کل مناطق محروم ضریب ۸ و ۷ بوده که پس از آن به مناطق محروم ضریب ۶ هم سفر خواهند نمود.

وی با اشاره به اینکه پیش از سفر به این مناطق نیازسنجی توسط رئیس شهرستان و مددکاران انجام می‌شود و با حضور مدیر کل در این مناطق به صورت عینی در جریان مشکلات قرار گرفته و تصمیماتی برای رفع نیاز خانوادها گرفته می‌شود گفت: در منطقه اشکورات رامسر ۲۵۹ خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند که‌ در این سفر ۶۵ خانواده به صورت مستقیم با مدیر کل دیدار کردند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان، مجموع تعهدات در بخش حمایتی شامل لوازم ضروری زندگی، کمک‌های موردی و وام کارگشایی و تعمیر و بازسازی مسکن در منطقه اشکورات را قریب به دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان اعلام نمود.

عمادی ترکامی بیان داشت: در منطقه سه هزار تنکابن هم ۱۱۱ خانواده تحت حمایت بوده که در سفر مدیر کل با ۷۸ خانواده دیدار چهره به چهره داشتند و در مجموع یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان در بخش‌های حمایتی تعهدات انجام پذیرفت.

وی گفت: در منطقه کجور نوشهر، ۱۲۶۰ خانواده تحت حمایت بوده که در این سفر میثم معافی با حضور در ۱۳ روستا با ۸۲ خانواده دیدار و در مجموع تعهدات حمایتی در این منطقه ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مازندران با اشاره به اینکه منابع این سفرها بر حسب دستورالعمل، ۲۰ درصد مازاد اعتبارات بودجه برای مناطق محروم پیش‌بینی شده است بیان داشت: حداکثر یک هفته بعد از سفر مدیر کل به مناطق محروم تعهدات انجام خواهد شد.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار