کد خبر: ۱۱۲۲۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶ 25 August 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: نوجوانان و جوانان مسجدی امروز نیاز به تغذیه فرهنگی دارند، مسجد ساختن مهم اما مسجد را به بصیرت مجهز کردن و کار درست فرهنگی انجام دادن مهم‌تر است.


بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی در مراسم افتتاح کانون فرهنگی و هنری شهدای خانطومان اِرَم، ضمن تسلیت شهادت امام حسن مجتبی (ع) و ایام اربعین و گرامیداشت هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: کوفیان هم در زمان امام مجتبی (ع) نامه دعوت به معاویه نوشتند، معاویه این نامه را به حضرت نشان داد که دوستانت از من دعوت کرده‌اند، نتیجه این شد که این مردم امام حسن (ع) را رها کردند و حضرت مجبور شد کوفه را رها کرده و به تنهایی راهی مدینه شود.

وی افزود: مردم کوفه در زمان امام حسین (ع) به این حضرت نامه‌ای نوشتند و با بدگویی از یزید بن معاویه به ایشان اظهار ارادت کردند، پای این نامه نایستادند نتیجه این شد که امام آمد اینها بی‌وفایی کرده و به دشمن ملحق شدند و حضرت را به شهادت رساندند.

آیت الله محمدی لایینی خاطرنشان کرد: کوفیان امام حسن (ع) و امام حسین (ع) را تنها گذاشتند، با آنکه آن روزها مساجد برپا و امامان جماعت فعال بودند، مسجد بود اما بصیرت و فرهنگ نبود، جهاد تبیین نبود، اگر در کنار مسجد عبادت و نماز جماعت و فعالیت‌های فرهنگی، کلاس‌های تفسیر قرآن باشد مردم را با ولایت گره می‌زند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه نبودن در کنار ولایت بی‌فایده است، تصریح کرد: مسجدی که از ولایت تهی باشد خطرناک است، مسجد باید نماز، قرائت قرآن و روضه‌خوانی داشته باشد، عبادتی، شئونی و شعوری کار کند و کار فرهنگی صورت بگیرد.

امام جمعه ساری گفت: نوجوانان و جوانان مسجدی امروز نیاز به تغذیه فرهنگی دارند، مسجد ساختن مهم اما مسجد را به بصیرت مجهز کردن و کار درست فرهنگی انجام دادن مهم‌تر است، تدوین برنامه‌های فرهنگی برای بانوان و آقایان در مساجد باید در دستور کار باشد. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار