مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام:
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ایلام؛ محور فعالیت های فرهنگی موکب‌ها، کودکان و نوجوانان هستند، برای این عزیزان برنامه‌های ویژه و خاصی در نظر گرفته‌ایم، نقاشی، رنگ‌آمیزی، پرده‌خوانی، قصه‌گویی، کاردستی، اوریگامی و... از جمله این برنامه‌هاست.
کد خبر: ۱۱۲۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵ 27 August 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سمیه حیدری مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه شعار امسال موکب‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور «سر فصل کتاب عشق ما، حسین (ع) است»، اظهار کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در سال گذشته با توجه به تاکیدات نماینده محترم ولی فقیه در استان و استاندار محترم مبنی بر توسعه فرهنگ عاشورایی در بین زائران، بر آن شد تا با استفاده از امکانات موجود و تجربه و دانش کتابداران عزیز استان، در کنار شور حسینی، شعور حسینی را نیز ترویج کند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه امسال برای دومین سال پیاپی، موکب های اربعین را گسترش دادیم و علاوه بر موکب کتابخانه امام رضا علیه السلام در شهر مهران، یک غرفه در کنار موکب «شین» با همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان برپا می شود. همچنین در حسینیه کودک سازمان تبلیغات اسلامی استان واقع در مرز مهران، یک غرفه "کتاب و کودک" را تجهیز خواهیم کرد.

حیدری اضافه کرد: محور فعالیت های فرهنگی موکب‌ها، کودکان و نوجوانان هستند، برای این عزیزان برنامه‌های ویژه و خاصی در نظر گرفته‌ایم، نقاشی، رنگ‌آمیزی، پرده‌خوانی، قصه‌گویی، کاردستی، اوریگامی و... از جمله این برنامه‌هاست.

وی افزود: طرح زیارت به نیابت از شهدا، طرح بیعت با شهدا و تدارک فضای عکاسی با دکور حجمی «فرزندان آینده‌ساز»، که با همکاری کنگره بزرگداشت شهدای مدافع حرم صورت می‌گیرد، از برنامه‌های نهاد در راستای اشاعه محتوای اربعینی است. همچنین در موکب کتابخانه امام رضا علیه السلام، استراحت‌گاهی برای زائران اربعین حسینی مهیاست و با کمک آستان قدس رضوی، از این عزیز پذیرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای سال در کتابخانه مرکزی ایلام با کمک دبیر محفل ادبی شهرستان ایلام، یک گروه شاهنامه خوان و نقاله خوان از نسل دهه ۹۰ با عنوان فرزندان عاشورایی، تشکیل شده است و این گروه به عنوان راویان کربلا و نقل عاشورایی در موکب ها به اجرای برنامه می‌پردازند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام تاکید کرد: نمایشگاهی از آثار دختران پرافتخار دهه نودی، با موضوع عاشورا در ۱۲ پرده در موکب امام رضا علیه السلام در معرض دید عموم زائران اربعین حسینی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در ورودی موکب امام رضا علیه السلام نمایشگاهی از تصاویر و وصیت نامه‌های شهدای شاخص استان ایلام را به نمایش گذاشته‌ایم، شهدایی که با تاثیر از مکتب و معرفت عاشورا، نگذاشتند یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان بیفتد.

بر اساس اعلام معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی،‌ برپایی موکب‌­های نهاد کتابخانه­‌های عمومی کشور از پنجم تا پانزدهم شهریور ماه، هشت موکب توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پنج استان مرزی برپا خواهد شد. این موکب­‌ها در مرزهای چذابه، خسروی، مهران، باشماق و تمرچین به ارائه­ خدمت به زائران گرانقدر خواهند پرداخت. خدمات این موکب‌ها در سه حوزه خدمات عمومی شامل اسکان و پذیرایی، توزیع اقلام ضروری و ملزومات بهداشتی، اشاعه محتوای اربعینی و نیز خدمات فرهنگی ارائه خواهد شد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار