مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از جا به جایی ۵۴۰۰ زائراربعین از استان به مرز مهران تا ساعت ۱۲ شب گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶ 26 August 2023

به گزارش تابناک قزوین و به نقل از فارس، جواد حق لطفی در گفتگویی در قزوین اظهار کرد: اجرای طرح اربعین در کشور از ۲۷ مرداد تا ۲۲ شهریور ماه بوده که در استان قزوین، از ۱۵ مرداد ماه اعزام زائرین به کربلا معلی آغاز شده و تا ساعت ۱۲ شب گذشته، ۱۴۱ ناوگان اتوبوسی ۵۴۰۰ نفر از زائرین را به سمت مرز مهران جابجا کرده اند.

وی افزود: برای اربعین امسال در حوزه ناوگان حمل و نقل با توجه به مسافت قزوین تا مرز مهران، ۹۰ دستگاه پیش بینی شده است. بر این اساس روزانه ۳۰ دستگاه اتوبوش با ظرفیت اعزام ۱۲۰۰ نفر در این بخش فعالیت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین ادامه داد: این اداره کل برای ثبت نام و ساماندهی زائرین اقدام مشترکی با کمیته مردمی ستاد اربعین استان قزوین انجام داده و در ترمینال مسافری دفتر کمیته مستقر شده و مردم، مساجد، هیئات و موکب‌ها می‌توانند پیش ثبت نام داشته باشند و بر اساس ظرفیت و ناوگان برای زمان حرکت برنامه ریزی کنند که به صورت پیامکی به زائرین اطلاع داده می‌شود تا برای دریافت بلیت اقدام و متعاقبا زمان اعزام آن‌ها اعلام می‌شود.

حق لطفی خاطرنشان کرد: اعزام زائرین اربعین از استان قزوین به مرز مهران در ۵ بازه زمانی صورت می‌گیرد که شامل ۸ و ۱۰ صبح، ۱۲:۳٠ ظهر و نیز ساعت ۱۴ و ۱۶ بعد از ظهر می‌باشد که تا سه روز آینده اوج اعزام‌ها صورت می‌گیرد و لازم است زائرین بر اساس ناوگان و تعداد، زمان سفر یعنی عزیمت و برگشت را مدیریت کنند تا با کمترین معطلی مواجه شوند.

وی از اعزام ۲۲ دستگاه ماشین آلات شامل کامیون، لودر و... راهداری طی این هفته و هفته آینده به مرز مهران برای انجام کار‌های عمرانی در پارکینگ برکت خبر داد و افزود: ۳٠ نفر از راهداران استان در قالب نیرو‌های مقاومت بسیج و حوزه حمل و نقل برای استقرار در پایانه برکت، به مرز مهران اعزام می‌شوند و برای سکوداری و برگشت زائرین برنامه ریزی و اقدام می‌کنند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار