کد خبر: ۱۱۲۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸ 27 August 2023

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان از شهرستان آستانه اشرفیه ، همزمان با چهارمین روز از هفته دولت که روز" دولت مردم، کارآمدی و پیشرفت عادلانه " نامگذاری شده است ، بر اساس جدول زمانبندی برنامه های اجرایی ستاد بزرگداشت هفته دولت در شهرستان آستانه اشرفیه ،آیین تحویل کلید منازل مسکونی مددجویان بهزیستی بصورت نمادین در فرمانداری با حضور مهندس خسرو آرنگ؛ فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه و اسماعیل دلاوری؛ رییس اداره بهزیستی شهرستان برگزار شد.

طبق گزارش ریاست بهزیستی شهرستان آستانه اشرفیه، از ابتدای سال 1402 تعداد 21 واحد مسکن مددجویان در حال ساخت می باشد که تا این لحظه 5 واحد آن آماده تحویل بوده که امروز بصورت نمادین کلید یکی از آن واحدها تحویل داده شد.

گفتنی است هزینه های پروانه ساخت و انشعابات آب، برق و گاز از طریق مکاتبه با ادارات مربوطه بصورت رایگان برای ساخت این واحدها در اختیار مددجویان بهزیستی قرار می‌گیرد.

در ادامه مهندس آرنگ ؛ فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با همراهی مهندس ابراهیم نجفی؛ نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی ، مهندس محمد حسن خواه؛ معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی، بخشداران مرکزی و بندر کیاشهر و تعدادی از روسای ادارات و نهادهای اجرایی ، با حضور در محل ، راه روستایی روستای " محسن آباد به نوبیجارمحله " از توابع بخش بندر کیاشهر را افتتاح و به بهره برداری رساندند.

پروژه آسفالت روستای محسن آباد به نوبیجار محله به طول 2 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان به بهره برداری رسید و در اختیار مردم شریف منطقه قرار گرفت.

بازدید از دیواره سازی ( سنگ چین) حاشیه رودخانه روستای محسن آباد بندر کیاشهر که با اعتبار 3 میلیارد و 500 میلیون تومان اجرایی شده ، از دیگر برنامه های روز چهارم از هفته دولت بود.

سپس فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه در مراسم تجلیل از دست اندرکاران حوزه کشاورزی ( آب سواران و میرابان محلی و دهیاران ) بخش مرکزی و بندر کیاشهرکه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد حضور پیدا کرد.

مهندس آرنگ در این جلسه ضمن قدردانی از تمامی دست اندرکاران حوزه کشاورزی عنوان کرد: در ابتدای فصل زراعی با وجود بارش های کم باران و اعلام آماده باش سازمان هواشناسی برای مقابله با تنش آبی ، قرارگاه جهادی تشکیل و الحق و والانصاف ادارات آبیاری و جهاد کشاورزی بصورت ویژه پای کار آمدند.

وی افزود : از آنجایی که شهرستان آستانه اشرفیه به دلیل وجود برنج ، بادام زمینی و انواع محصولات صیفی ، قطب کشاورزی محسوب می شود اهمیت مساله دو چندان شد ، از این روی توانستیم با تعامل میان نمایندگان سه قوه مقننه ، قوه مجریه و قوه قضاییه در شهرستان و با استفاده از بندهای قانونی( بند " ز " و " ترک تشریفات" ) پای کار باشیم و با انجام کارهایی از قبیل لایروبی بیش از 300 کیلومتر از انهار و آب بندان ها ، ترمیم و تجهیز دریچه ها ، ترمیم تجهیز و راه اندازی پمپاژها و سایر اقدامات لازم با تهدید تنش فصل زراعی مقابله نماییم.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستانه اشرفیه ضمن قدردانی از زحمات اعضای شورای اسلامی روستاها و دهیاران به ویژه آب سواران و میرابان محلی ادامه داد : با وجود مشکلات متعدد در حوزه های مختلف و منابع محدود می بایست با امید به آینده ، ارتباط سازنده و اعتماد و البته مدیریت صحیح منابع مشکلات را از پیش روی برداریم و رو به جلو حرکت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار