افتتاح 4 پروژه راهداری، توزیع برق، مخابراتی و هواشناسی در سومین روز از هفته دولت درشهرستان آستانه اشرفیه
کد خبر: ۱۱۲۳۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹ 27 August 2023

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان از شهرستان آستانه اشرفیه ، همزمان با سومین روز از هفته دولت و بر اساس جدول زمانبندی برنامه های اجرایی ستاد بزرگداشت هفته دولت در شهرستان آستانه اشرفیه که روز" دولت مردم، بهره وری و رشد تولید" نامگذاری شده است ، با حضور مهندس خسرو آرنگ؛ فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه و با همراهی مهندس ابراهیم نجفی؛ نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی ، مهندس محمد حسن خواه؛ معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی، مرتضی رحیمی نژاد ؛ بخشدار مرکزی ، تعدادی از روسای ادارات و نهادهای اجرایی و مدیران کل مربوطه ، تعداد 4 پروژه در حوزه های " راهداری - توزیع برق - مخابرات - اداره کل هواشناسی " در روستاهای بخش مرکزی شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

ابتدا با حضور مهندس غلامعلی نیک فهم ؛ مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در روستای استخربیجار از توابع بخش مرکزی شهرستان ، افتتاح آسفالت راه روستایی با اعتباری بالغ بر 26 میلیارد ریال به بهره برداری رسید .

غلامعلی نیک فهم مدیر کل راهداری استان گیلان در این مراسم عنوان کرد : ۵ پروژه در حوزه آسفالت راه روستایی در سطح شهرستان آستانه اشرفیه با اعتباری بالغ بر۱۳میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید .

در ادامه با حضور فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه در روستای" پرکاپشت مهدی خانی " احداث خط ۲۰kvو پست ۱۰۰kVA هوایی این منطقه افتتاح و به جهت استفاده مردم عزیز این روستا در اختیار آنان قرار گرفت.

سپس نماینده عالی دولت در شهرستان آستانه اشرفیه و هیئت همراه با حضور در روستای " کارسیدان" پروژه مخابراتی افزایش تکنولوژی فاز۸ سیار را با اعتباری بالغ بر ۲میلیارد و پانصد میلیون تومان را افتتاح کردند.

احداث ایستگاه باران سنجی خودکار ، چهارمین آیین بهره برداری پروژه های هفته دولت در روز سوم بود که با حضور مهندس محمد دادرس ؛ مدیر کل هواشناسی استان گیلان در" روستای دهشال " با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال به بهره برداری رسید .

مهندس آرنگ ؛ فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه در این مراسم با اشاره به اهمیت اطلاع دقیق از وضعیت آب و هوایی برای مردم منطقه عنوان کرد: بدلیل آنکه شهرستان آستانه اشرفیه دارای محصولات کشاورزی استراتژیکی مانند برنج، بادام و انواع محصولات سیفی می باشد و به نوعی قطب کشاورزی نیز محسوب می شود ، اطلاع هواشناسی به منظور زمان های کاشت ،داشت و برداشت محصولات ضروری می باشد.

وی افزود: دولت با شعار مردمی بودن و توزیع عادلانه ثروت در تمامی سطوح شهری و روستایی در میدان عمل وارد شد و الحمدلله با افتتاح پروژه های متعدد در سطح روستاها ، به تحقق این شعار جامع عمل پوشاند.

مهندس دادرس ؛ مدیر کل هواشناسی استان گیلان نیز در این مراسم اظهار کرد: احداث ایستگاه باران سنجی خودکار روستای دهشال به دلیل توسعه شبکه پایش هواشناسی در این منطقه انجام پذیرفت زیرا اطلاعات این ایستگاه می تواند در گزارشات جوی وامور تحقیقاتی هواشناسی،کشاورزی،منابع آب ،گردشگری و سایر موارد مورد استفاده کاربران قرارگیرد که با تامین مالی مناسب قابلیت ارتقا به سایرپارامترهای هواشناسی را نیز دارد .

قابل به ذکر است این شهرستان دارای یک رادار و یک بویه دریایی وایستگاه سینوپتیک درکیاشهر و یک ایستگاه اقلیم شناسی در آستانه اشرفیه و یک ایستگاه باران سنجی سنتی در دستک نیز می باشد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار