مدیر صندوق بازنشستگی کرمانشاه خبر داد؛
مدیر صندوق بازنشستگی کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود سال جاری پنج هزار بازنشسته به صندوق بازنشستگی کشوری کرمانشاه اضافه شود.
کد خبر: ۱۱۲۳۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲ 28 August 2023

کاظم نجفی نیا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: تعداد کل بازنشستگان استان کرمانشاه ۴۱ هزار و ۷۴ نفر است که به تفکیک جنسیت ۶۶ درصد افراد بازنشسته را آقایان و ۳۴ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند. 

وی در خصوص اضافه شدن بازنشستگان جدید در سال جاری به صندوق بازنشستگی افزود: زمان انجام بازنشستگی به ماه‌های شهریور و مهر ماه مربوط می‌شود.

مدیر صندوق بازنشستگی کرمانشاه تصریح کرد: از آنجا که آموزش و پرورش برای ماه‌های شهریور، مهر و آبان اقدامات بازنشستگی کارمندان را انجام می‌دهد امسال پیش‌بینی می‌شود که حدود چهار هزار نفر بازنشسته آموزش و پرورش به صندوق بازنشستگی استان کرمانشاه اضافه شود.

وی عنوان کرد: سایر دستگاه‌ها نیز به طور میانگین در سال یک هزار نفر بازنشسته دارند که به صندوق بازنشستگی استان کرمانشاه اضافه خواهند شد و پیش‌بینی می‌شود که امسال تعداد بازنشستگان از ۴۱ هزار نفر به ۴۵ الی ۴۶ هزار نفر برسد.

این مقام مسئول اذعان کرد: در حال حاضر خود نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیر موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و فوق‌العاده منطقه عملیاتی هستند که بازنشستگان به حقوق خود برسند.

وی ادامه داد: در زمان گذشته ۶ استان کشور درگیر هشت سال جنگ تحمیلی بودند که استان کرمانشاه یکی از آن ۶ استان بوده و نمایندگان مجلس پیگیر موضوع فوق‌العاده منطقه عملیاتی هستند.

نجفی نیا بیان کرد: انتظار می‌رود با وجود همه تلاش‌ها به نتیجه مطلوب و مثبت برسیم ضمن این که دولت نیز به دنبال این موضوع است که این مشکلات به نفع بازنشستگان مرتفع شود.

وی تأکید کرد: میانگین حقوق پرداختی به بازنشستگان تا پایان خرداد ماه سال جاری ۱۱۲ میلیون و ۷۵۶ هزار و ۲۳۰ ریال و میانگین سن بازنشستگان تا پایان خرداد ماه سال جاری در کشور ۵۱ سال و هشت ماه است.

این مسئول خاطرنشان کرد: میانگین مدت پرداخت حقوق نیز ۲۹ سال و خدمت ۲۸ سال است بیشترین آمار بازنشستگان در استان کرمانشاه مربوط به اداره آموزش و پرورش است که بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان، بازنشسته اداره آموزش و پرورش هستند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ٢ نوع تسهیلات به بازنشستگان اعطا می‌کنیم که شامل وام ازدواج برای فرزندان بازنشسته و وام ضروری است.

وی افزود: در حال پرداخت وام به افرادی که از یکم فروردین ماه ۱۳۹۸ به بعد تاریخ عقد فرزندانشان است هستیم که سقف پرداخت این وام ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ سود چهار درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه است.

نجفی نیا تصریح کرد: در خصوص پرداخت وام‌های ضروری نیز باز به همین ترتیب تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال با نرخ سود چهار درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: یک بیمه مکمل در نظر گرفته شده به نام بیمه اختیاری که برای بیمه تکمیلی است و مهلت ثبت‌نام برای استفاده از این بیمه از ابتدا تا پایان مرداد ماه سال جاری است و احتمالا یک ماه نیز این مهلت تمدید شود.
 
نجفی نیا اذعان کرد: برای داشتن بیمه تکمیلی با پرداخت ماهانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال از هر فرد بازنشسته و به ازای هر فرد تحت تکفل از حقوقشان کسر می‌شود و می‌توانند از خدمات بهتری در حوزه درمان بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: یک طرح ویژه برای بازنشستگان در نظر گرفته شده و در حال انجام است که به هر بازنشسته و یک نفر همراهش هفت میلیون ریال وام سفر پرداخت می‌شود.

این مسئول تأکید کرد: آخرین آماری که تا پایان تیر ماه سال جاری از تعداد استفاده کنندگان تسهیلات صندوق بازنشستگی استان کرمانشاه در دست است یک هزار و ۸۹۱ نفر در استان کرمانشاه از این تسهیلات به قید قرعه که هر ماه انجام می‌شود، استفاده کردند.

وی بیان کرد: برای صدور فیش حقوقی و برای دریافت وام از طریق مجازی در سایت صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس الکترونیکی (www.sabasrm.ir) می‌توانند ثبت نام کنند.

نجفی نیا گفت: از دولت مردمی سیزدهم و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که پیگیر بهبود وضعیت معیشتی جامعه شریف بازنشستگان در بحث همسان‌سازی حقوق و فوق‌العاده منطقه عملیاتی باشند.

انتهای پیام/ز

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار